تعدیل نیرو در شهرداری مطرح نیست

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۱:۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۴۳۶۷۲
تعدیل نیرو در شهرداری مطرح نیست
معاون شهردار قم با اشاره به اینکه در ساختار سازمانی جدید شهرداری قم برابر نیروهای موجود پست‌های شغلی تعیین شده است، گفت: مسؤولان شهرداری به دنبال توانمندسازی نیروهای شهرداری هستند و موضوع حذف نیروها مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن رنجبر ، با تاکید بر اینکه منابع انسانی اصلی‌ترین ظرفیت هر سازمان است، اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف مختلف به ویژه تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی استفاده شود؛ اکنون شهرداری قم در راستای رسیدن به چشم‌انداز ۱۴۱۴ و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای تجهیز مجموعه خود نسبت به منابع انسانی به عنوان یک سرمایه و ظرفیت نگاه می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری به سمت برنامه مدون حرکت کرده است، اضافه کرد: توانمندسازی منابع انسانی هدف اصلی شهرداری قم است که تحقق این امر نیازمند بررسی وضعیت و ظرفیت‌های کنونی منابع انسانی و ارائه راهکارهای مورد نیاز برای ارتقا این ظرفیت‌هاست.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تکمیل بازنگری ساختار سازمانی شهرداری یاد کرد و گفت: در ساختار شهرداری قم مصوب دهه ۸۰ تعداد پست‌های شهرداری یک سوم نیروهای کنونی است به همین علت تکمیل ساختار جدید این مجموعه بر اساس افق ۱۴۱۴ که در آن براساس ۱۱ هدف راهبردی ۴۴۹ طرح طی پنج سال نخست برنامه‌ریزی شده، در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ساختار سازمانی جدید شهرداری قم برابر نیروهای موجود پست‌های شغلی تعیین شده است، عنوان کرد: مسؤولان شهرداری به دنبال توانمندسازی نیروهای شهرداری هستند و موضوع حذف نیروها مطرح نیست.

رنجبر خاطرنشان کرد: پروژه شغل و شاغل شهرداری قم با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع) در دستور کار قرار دارد که بر اساس آن پست‌های مورد نیاز شهرداری بررسی و رسالت‌های کنونی و آینده آنها تعیین می‌شود و در مرحله دیگر شرایط مورد نیاز شاغلین این پست‌ها و شغل‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نداشتن این شرایط برنامه‌های توانمندی منابع انسانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه مذکور نقشه راه توسعه و توانمندسازی منابع انسانی شهرداری قم را روشن می‌کند، تصریح کرد: شهرداری به منابع انسانی نگاه سرمایه‌ای دارد و با حمایت شورای اسلامی شهر قم برنامه‌های حمایتی را برای نیروهای خود در دستور کار قرار می‌دهد.

رنجبر یادآور شد: شهرداری‌ها فاقد نظام به روزمصوب برای جذب منابع انسانی هستند و نظام پرداخت‌های این مجموعه‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی روز کشور، عقب‌تر است اما با هماهنگی‌های انجام شده نظام جبران خدمت ارائه و دریافتی افراد مختلف که با قراردادهای گوناگون در شهرداری به کارگیری شده‌اند، ساماندهی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم به برنامه‌ریزی برای افزایش ارائه خدمات رفاهی به خانواده نیروهای شهرداری اشاره کرد و افزود: در راستای پشتیبانی‌های درمانی و مالی از نیروهای شهرداری برنامه مشخصی در دستور کار قرار گرفته و اعتبار صندوق قرض‌الحسنه برای ارائه تسهیلات مطلوب پیش‌بینی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز