شهردار قم:

۶۹ هکتار از مساحت قم مربوط به سکونتگاه های غیررسمی است

۱۳۹۵/۰۵/۲۲ - ۰۰:۳۱:۰۱
کد خبر: ۴۴۴۴۲۵
۶۹ هکتار از مساحت قم مربوط به سکونتگاه های غیررسمی است
شهردار قم گفت: ۶۹ هکتار از مساحت قم مربوط به سکونتگاه های غیررسمی است که ۱۷ هزار نفر جمعیت هستند که در این خصوص ۳۰ هکتار زمین برای جایگزینی این سکونتگاه ها داده شده که البته هنوز به دست ما نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سقائیان نژاد در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: بافت فرسوده شهر قم یکی از مشکلات قم است که 1074 بافت فرسوده مصوب در قم داریم که قرار است 700 هکتار به این میزان اضافه شود.

وی گفت: این بافت ها ویژگی های خاصی دارد و اغلب آنها در هسته مرکزی شهر هستند و حرم مطهر در مرکز این بافت ها هستند و حوزه ها و آستان مقدس امامزادگان، بیوت مراجع تقلید و... در بافت فرسوده هستند.

شهردار قم گفت: این بافت ها به گونه ای است که می توان آنها را احیا کرد و مردم در آن زندگی می کنند و اگر غفلتی در این زمینه باشد مشکلات بسیاری را شاهد خواهیم بود.

دکتر سقائیان نژاد گفت: در شهرداری سازمان بهسازی و نوسازی را احیا کردیم و نزدیک به 616 میلیارد تومان هم امروز پروژه در این بافت ها تعریف شده که 13 میلیارد آن در دستور کار خودمان قرار گرفته است.

وی افزود: ساماندهی و احیا برخی محورها را در دستور کار داریم که از جمله آنها ساماندهی محور باغ پنبه، تکیه سید حسن، بازار قم، چهل اختران و... است.

شهردار قم گفت: تا زمانی که متولی بافت فرسوده مشخص نشود این نابسامانی را شاهد هستیم و بخش خصوصی هم تا زمانی که برای او سود نداشته باشد در بافت فرسوده حاضر نمی شود.

دکتر سقائیان نژاد تصریح کرد: نقش بنیاد مسکن در این زمینه بسیار مهم است و نقش بنیاد مستضعفین و نمایندگان نیز مهم است که انتظار است کمیته رفع مشکلات بافت فرسوده استان برطرف شود.

وی در خصوص سکونتگاه های غیررسمی گفت: قم یکی از شهرهای مهاجرت پذیر است و 16.3 درصد از مهاجرت کشور مربوط به قم است که محله هایی را به خود اختصاص داده اند.

شهردار قم گفت: 69 هکتار از مساحت قم مربوط به سکونتگاه های غیررسمی است که 17 هزار نفر جمعیت هستند که در این خصوص 30 هکتار زمین برای جایگزینی این سکونتگاه ها داده شده که البته هنوز به دست ما نرسیده است.

دکتر سقائیان نژاد در خصوص پردیسان گفت: 350 هزار جمعیت در این منطقه زندگی می کنند که مشکلات بسیاری دارند و برای اینکه پردیسان را از حال بمب بست خارج کنیم سه بلوار را برای آن در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت: بلوار مرجعیت خارج از محدوده بوده و شهرداری 200 میلیارد تومان هزینه و آزادسازی را در دستور کار دارد، دو طرف بلوار مرجعیت را اگر امروز فکری نشود، معضلی برای ما و شما می شود.

شهردار قم گفت: باید فضای سبز در حاشیه ایجاد شده و اگر منطقه فریز شده و در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد می توانیم اقدامات گسترده ای برای توریست پذیری هم داشته باشیم.

دکتر سقائیان نژاد افزود: در سال جاری قرار است 300 هزار تن آسفالت برای قم بریزیم که نیازمند قیر هستیم که اگر قیر مورد نیاز به ما برسد این مقدار آسفالت را می توانیم در سطح شهر بریزیم و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز