در مرکز بهداشت استان قم

کارگروه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در قم آغاز شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۴:۳۰:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۰۴۳
کارگروه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در قم آغاز شد
کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه تربیت کادر متخصص قم، متمرکز بر محیط کار امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه تربیت کادر متخصص ، متمرکز بر محیط کار صبح امروز با حضور کارشناسان سلامت روان مراکز سلامت جامعه و کارشناسان متخصص سطح استان در معاونت بهداشتی قم برگزار شد. 

در این کارگاه معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به آمار توزیع  و مصرف مواد مخدر در ایران و استان ، تکلیف شرعی و وظیفه مسئولین ، متولیان امر و کارشناسان را در جلوگیری از توزیع و پیشگیری اولیه از مصرف مواد مخدر را بسیار مهم قلمداد نموده و افزودند  نسبت به مشارکتهای اجتماعی و آموزشی در این خصوص نباید بی تفاونت و بی رغبت شد و باید نسبت به خود و سایر افراد جامعه تعهد و احساس مسئولیت داشته باشیم چرا که بی تفاوتی نسبت به مسائل جامعه سستی را جایگزین بالندگی نموده و باعث بروز معضل اعتیاد در جامعه و مشکلات ناشی از آن خواهد شد. 

احد جمالی در ادامه از کلیه نخبگان جامعه، پزشکان، کارشناسان و سایر افراد مسئول و کارآمد در زمینه آموزش خواستند تا با انتقال آموزه ها و آموزش های تخصصی در جامعه و خانواده کمک کنند تا مقوله شوم اعتیاد در جامعه کاهش یافته و از بین برود. 

رئیس مرکز بهداشت استان قم نیز در این مراسم  با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه، مشارکت سازمانها و نهادهای مرتبط را در زمینه انتقال آموزشها به جامعه جهت مراقبت تک تک افراد از خود و خانواده در زمینه پیشگیری از اعتیاد  بویژه در نقاط محروم و کم برخوردار بسیار مهم ارزیابی نموده و نقش آموزش و توانمند سازی پرسنل و کارشناسان را در این راستا پررنگ دانست.

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه محیط کار باید دور از اعتیاد و مواد روانگردان باشد گفتند: اعتیاد نیروی کار بر روی اقتصاد کشور تاثیر گذاشته و باعث کاهش رشد اقتصادی  کشور می شود  لذا باید با آموزش کارگران و برگزاری کارگاه ها در محیط های کار، آنها را با ضرورت های پیشگیری از اعتیاد آشنا کرد. ایشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تلاش برای کاهش اعتیاد در کشور تا 20 درصد گفتند  با استفاده از آموزش و آگاهی بخشی به اقشار مختلف باید از ورود افراد جدید به چرخه اعتیاد جلوگیری کنیم.

دکتر محمدرضایی از دانشگاه پردیس فارابی تهران نیز ضمن تقدیر از برگزاری چنین کارگاههایی،  نقش کادر مجرب و متخصص سلامت روان  در آموزش و پیشگیری از اعتیاد در جامعه را کلیدی قلمداد نموده و بر نیازسنجی از گروههای مختلف و دریافت اطلاعات درباره حوزه های مختلف مشاوره جهت بهره گیری در راهبردهای آموزشی تاکید نمودند. 

لازم به ذکر است این دوره آموزشی با مشارکت معاونت بهداشتی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه پردیس با هدف آشنایی و تربیت  کارشناسان  متخصص سلامت روان شاغل در سطح استان بخصوص مراکز سلامت جامعه با اصول و مبانی پیشگیری از اعتیاد و بکارگیری روش های پیشگیرانه و انتقال آموزه ها به مراجعین و جمعیت تحت پوشش از صبح امروز آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت. 

این دوره دو روزه با ارائه سرفصل های آموزشی از جمله: ضرورت، پیشرفت و اهداف پیشگیری از مواد در محیط کار، الگوی بوم شناختی در محیط کار ، الگوی بوم شناختی در محیط کار و دلایل استرس کاری و خشونت محیط کار، برنامه های پیشگیری از سو مصرف مواد  و روش اجرای برنامه پیشگیری در محیط کارتوسط اساتید مجرب به اجرا درآمده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز