معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم عنوان کرد

لزوم تفکیک پسماندهای الکترونیکی و تحویل به غرفه‌های بازیافت

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۲:۰۶:۲۷
کد خبر: ۴۴۶۰۲۲
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماندهای الکترونیکی ضروری است مردم این پسماندها را تحویل غرفه‌های بازیافت شهر بدهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدامیر سامع با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پسماندهای الکترونیکی در شهر قم گفت: این پسماندها شامل باتری، موارد مرتبط با رایانه‌ها و... هستند که می‌توانند خطرات جبران‌ناپذیری را برای محیط زیست به همراه داشته باشند.

سامع با تأکید بر ضرورت مدیریت ویژه پسماندهای الکترونیکی اظهار کرد: این پسماندها عمدتاً از مواد شیمیایی و فلزات خاص و سنگین ساخته شدند و اگر بخواهد در سیکل مواد آلی دفن یا سوزانده شود به شدت محیط زیست را به خطر می‌اندازد.

وی با تأکید بر عزم مدیریت شهری بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست تصریح کرد: برای این پسماندها باید سیکل خاصی مشخص شود که به عنوان مثال می‌توان این کالاها را بازیابی کرد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به برنامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای بازیافت پسماندهای الکترونیکی، گفت: مردم می‌توانند پسماندهای الکترونیکی را به غرفه‌های بازیافت شهر تحویل دهند تا اقدامات لازم در خصوص این پسماندها صورت گیرد.

وی همراهی مردم در مدیریت پسماند شهر را ضروری عنوان کرد و افزود: اگر مردم همراه مدیریت شهری در انجام اقدامات مرتبط با روند پسماند داشته باشند ضمن جلوگیری از اختلال در محیط زیست می‌توان شهری پاکیزه و شاداب داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز