مدیرکل روابط عمومی‌ و‌ تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه (س):

کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت در حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۳:۳۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۶۱۳۲
کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت در حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار می‌شود
مدیرکل روابط عمومی‌و‌تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه (س) از برگزاری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت در قم خبر داد و گفت: این کارگاه ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با نگاهی به نقوش آرایه‌های معماری آستان کریمه اهل بیت (س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام جواد بهشتی پور امروز در نشست خبری که در ساختمان کریمه آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، از برگزاری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت در قم خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه 27 تا 29 مردادماه با نگاهی به نقوش آرایه‌های معماری آستان کریمه اهل بیت (س) برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه نشر معارف قرآن و عترت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آستان است افزود: هنر یکی از کارآمدترین ابزار در راه انجام این رسالت مهم و خطیر است.

وی با بیان اینکه شاهکارهای معماری در حرم مطهر نقش مهمی در پیوند معنوی و روحی زائران با این مکان مقدس دارد خاطرنشان کرد: معماری‌های به کار رفته در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) قدمتی هزار ساله دارد و از متنوع‌ترین و کیفی‌ترین معماری‌های جهان اسلام به شمار می‌آید.

حجت الاسلام بهشتی‌پور ادامه داد: این کارگاه با همکاری آستان مقدس کریمه اهل بیت (س)، کانون هنر شیعی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با هدف نگاهی نو به نقش و آرایه‌های معماری آستان برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: المان‌ها و نمادهای اسلامی و ایرانی در اماکن مقدسه و بقاع متبرکه مسئله‌ای است که مغفول مانده که اجرای چنین کارگاه‌هایی گامی موثر در حفظ، حراست و معرفی این نمادها است.

برگزاری نمایشگاه نقش بهشت در مشهد مقدس

سید رسول موسوی نژادیان نیز در این نشست با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری مسجد مقدس جمکران کارگاه هنری حبل الله برگزار شد گفت: در تلاشیم که هر ساله برنامه تولید آثار هنری فاخر را در استان داشته باشیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قم با تاکید براینکه کارگاه کشوری تولید پوشتر نقش بهشت نگاه ویژه‌ای به مسئله معماری دارد تصریح کرد: خروجی این کارگاه تعداد قابل توجهی اثر هنری خواهد بود که می‌تواند برای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی دستگاه‌های اجرایی و اداری استان با موضوع کریمه اهل بیت (س) مورد استفاده باشد.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاهی با همکاری کانون هنر شیعی در مشهد مقدس خبرداد و بیان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها الگویی برای تسری این برنامه در تمام شهرهای بزرگ کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز