آیت‌الله علوی بروجردی:

جامعه بین‌الملل در مبارزه با مواد مخدر به وظیفه خود عمل کند

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۰۷:۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۶۸۰۹
جامعه بین‌الملل در مبارزه با مواد مخدر به وظیفه خود عمل کند
استاد حوزه علمیه قم گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با رصد دقیق در مرزها جلوی انواع هجوم‌های دشمن، مانند مواد مخدر ایستاده و این تنها اختصاص به مرز ایران ندارد و لازم است جامعه بین‌المللی هم به این مسئله توجه کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی در دیدار جمعی از نیروهای ناجا که در دفتر این استاد حوزه برگزار شد، با بیان این که نیروی انتظامی چشم بیدار و حافظ امنیت جامعه و کشور است، گفت: در شرایط بسیار سختی از لحاظ فتنه و هجوم مواد مخدر و گروه‌های تروریست قرار داریم، بنابراین مهم‌ترین رسالت نیروی انتظامی، حفظ مرزهای جغرافیای و از آن بالاتر و با اهمیت‌تر حفظ مرزهای حقیقی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و صیانت از مرز حقیقی و جغرافیایی کشور در برابر انواع هجوم‌ها، رشادت‌های زیادی را هزینه و ده‌ها شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، افزود: باید قدردان این زحمات بود و از آنان تشکر کرد.

استاد حوزه با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با رصد دقیق در مرزها جلوی انواع هجوم‌های دشمن، مانند مواد مخدر ایستاده و این تنها اختصاص به مرز ایران ندارد، گفت: لازم است جامعه بین‌المللی هم به این مسئله توجه کند؛ خدمت شما خدمت گزاران هیچ وقت از بین نخواهد رفت و مردم ایران اسلامی قدردان زحمت‌های شما خواهند بود.

آیت‌الله علوی بروجردی با بیان اینکه ائمه(ع) برای مرزداران دعا می‌کردند و عمل شما مجاهدت است، گفت: ایران اسلامی برای کشورهای دیگر هم ارزش قائل است و برای جلوگیری از مواد مخدر رسالت انسانی خود را انجام می‌دهد.

 وی افزود: نیروی انتظامی از جمله قشرهایی است که ارتباط مستقیم با مردم دارد به همین دلیل رفتار و اعمال شما  زیر ذره‌بین، تیزبینی و رصد و انظار مردم قرار دارد.

آیت‌الله علوی بروجرودی با بیان اینکه کسانی که در این نظام خدمت می‌کنند باید بدانند این نظام، با نظام‌های دیگر کشورها تفاوت می‌کند، اظهار کرد: دلیل این تفاوت، پسوند اسلامی بودن است و مردم همان انتظار که از روحانی و حوزوی دارند از نیروهای نظام  از جمله نیروی انتظامی هم دارند.

وی گفت: مردم از این نیرو برقراری عدل علی(ع) را انتظار دارند و این، انتظار به حق جامعه اسلامی است و باید تلاش کرد به این مرحله رسید.

آیت‌الله علوی بروجردی با بیان اینکه توجه به مسئله تهذیب و اخلاق، امری همگانی است و اختصاص به قشر خاصی مانند حوزه ندارد، گفت: اگر علما در جامعه اثرگذار بوده و هستند؛ چون اخلاق را در خود تجلی داده و در عمل هم این مسئله را ثابت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حوزویان با عملکرد درست خود در جامعه اثرگذار هستند، بیان کرد: مراجع و بزرگان حوزه، همیشه به طلاب و مبلغین توصیه می‌کردند، مواظب رفتار و عمل خود در جامعه باشید تا مردم از طریق رفتار و عمل جذب دین شوند.

این استاد حوزه افزود: انسان‌های اثر گذار باید طبیب دوار باشند، با سخنرانی نمی‌شود، دین را تبلیغ کرد، رعایت این مسئله تنها اختصاص به حوزویان ندارد، بلکه همه مسؤولین در هر لباسی که هستند، باید طوری رفتار و عمل کنند تا مردم از دین، اسلام، انقلاب و نظام زده و جدا نشوند.

 آیت‌الله علوی بروجرودی با بیان اینکه مجرم، مجرم است، ولی این مجرم هم انسان است و قابل تغییر است، اظهار کرد: عملکرد ما  مسؤولین و انسان‌های تأثیر گذار در ابعاد اخلاقی و دینی مورد رصد آحاد جامعه است و اگر بتوانیم اخلاق را در خود تجلی دهیم، قطعاً می‌توانیم این دسته انسان‌ها را به دین و اخلاق برگردانیم.

وی با بیان این که اگر با اخلاص فعالیت کنیم این عمل، عبادت و مجاهدت است گفت: نیروی انتظامی چشم بینای جامعه اسلامی است. باید با عملکرد درست و صحیح خود جوانان را به زندگی برگردانیم، از رفتار خود در برخورد با مردم غافل نشویم، اگر غافل شدیم آن تأثیر گذاری هم از بین خواهد رفت.

 

نظر شما