معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم خبر داد

پایان حفاری مکانیزه مترو قم ظرف ۴ ماه آینده

۱۳۹۵/۰۶/۱۱ - ۱۱:۳۱:۱۳
کد خبر: ۴۵۳۸۲۰
پایان حفاری مکانیزه مترو قم ظرف ۴ ماه آینده
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: سعی داریم تا چهارماه آینده حفاری مکانیزه مترو قم را تکمیل کرده و آغاز حفر تونل خط دوم از پردیسان را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت حفاری خط نخست مترو قم گفت: در حال حاضر بالای هشت کیلومتر حفاری مکانیزه خط نخست مترو قم انجام شده و کمتر از یک کیلومتر در قسمت مکانیزه باقی است.

وی با اشاره به وضعیت اجرای حفاری دستی تونل مترو خاطرنشان کرد: در قسمت دستی نیز یک کیلومتر حفاری انجام گرفته و اقدامات بعدی در این بخش در حال انجام است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم تصریح کرد: سعی داریم تا چهارماه آینده حفاری قسمت مکانیزه مترو قم را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه خط دوم مترو هم با اتفاقات ویژه‌ای مواجه شده است، گفت: اعتبارات فاینانسی برای خط دوم مترو قم در حال اختصاص است و مطالعات این بخش آغاز شده است.

قاری قرآن تصریح کرد: بنا داریم تا پایان سال جاری، بعد از خروج دستگاه TBM از تونل خط اول مترو، آغاز حفر تونل خط دوم از پردیسان را داشته باشیم.

وی گفت: این پروژه نیز در امتداد خط منوریل از پردیسان تا فرهنگیان اجرایی می‌شود و مطالعات ویژه آن در حال انجام است.

معاون شهردار قم با تاکید بر عزم مدیریت شهری برای آغاز سریع‌تر عملیات اجرایی خط دوم مترو گفت: امیدواریم عملیات اجرایی خط دوم را تا ابتدای سال آینده آغاز کنیم.

 

نظر شما