مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تاکید کرد

هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها در راستای کاهش طلاق و تسهیل ازدواج افزایش یابد

۱۳۹۵/۰۶/۱۱ - ۱۱:۳۸:۵۵
کد خبر: ۴۵۳۸۳۰
هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها در راستای کاهش طلاق و تسهیل ازدواج افزایش یابد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم از کاهش میزان ازدواج و رشد طلاق در استان قم ابراز تأسف کرد و گفت:‌ لازم است دستگاه‌های مختلف استان با هم‌افزایی بیشتر در راستای کنترل طلاق و تسهیل ازدواج جوانان در این استان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عطاءالدین قاسمی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد،‌ اظهار کرد: رهبر انقلاب طلاق را به عنوان یکی از آسیب‌های پنج‌گانه جامعه که دارای تأثیر مخرب‌تری نسب به سایر آسیب‌های موجود جامعه است، معرفی کردند.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سال گذشته برنامه‌ای را با هفت محور اساسی از جمله مباحث آموزشی، مشاوره‌ای،‌ حمایت‌های اجتماعی،‌ سلامت و ... در راستای کاهش معضل طلاق و رشد ازدواج در جامعه طراحی کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دور شدن از ارزش‌ها، بزرگترین علت رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

قاسمی با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ زندگی صحیح در جامعه باید آموزش‌هایی در این راستا در مقاطع مختلف تحصیلی صورت بگیرد گفت: آموزش مهارت‌های صحیح زندگی را باید با همکاری آموزش و پرورش از مهد کودک‌ها شروع کنیم.

وی نداشتن توانایی لازم در برقراری ارتباط مؤثر با همسر را یکی از عوامل بروز طلاق دانست و عنوان کرد: برخی از زوجین توانایی لازم برای برقراری ارتباط با همسر خود را ندارند، خانواده‌ها و دستگاه‌های مربوطه باید تلاش خود را در راستای آموزش مهارت‌های لازم به جوانان انجام دهند تا شاهد چنین معضلاتی بین زوجین در جامعه نباشم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم از کاهش میزان ازدواج و رشد طلاق در استان قم ابراز تأسف کرد و گفت:‌ لازم است دستگاه‌های مختلف استان قم با هم‌افزایی بیشتر در راستای کنترل طلاق در جامعه و تصحیح و تسهیل ازدواج جوانان در این استان تلاش کنند.

 

نظر شما