مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور عنوان کرد

۹۰ هزار فارغ‌التحصیل از حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۳:۵۷:۰۴
کد خبر: ۴۵۵۸۵۷
۹۰ هزار فارغ‌التحصیل از حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور
حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی گفت: امروز حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فعالیت در فضای مجازی پیشتاز هستند، امروز ۷ هزار طلبه خواهر از یک پورتال جامع اقدام به تولید محتوای دینی در فضای مجازی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش‌های بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) و به صورت مشترک میان حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعه الزهرا (س) برگزار شد، عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، آغاز هم عهدی است و تجدید عهدی با امام عصر (عج) است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اظهار داشت: حوزه‌های عملیه هیچ گاه در تعطیلی به سر نمی برند و همواره در امر پژوهش، آموزش و تبلیغ و سایر عرصه‌ها پیشتاز هستند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی افزود: حوزه‌های علمیه سراسر کشور یک ایام شروع و ختمی برای تلاش‌های علمی و دینی دارند، اما حوزه‌های عملیه از مدار علمی از حرکت نایستادند.

وی بیان داشت: ما نه برای تفاخر و نه برای صرف وجوه مردم برای خود و نه برای کسب دنیا به تحصیل علم می‌پردازند، بلکه ما علم را فقط برای خدا می‌خواهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور یادآور شد: ابتدای سال تحصیلی، فرصتی برای تذکر و تنبیهی برای خودمان است و ومتذکر شویم که علم، لله است و هر کس علم را برای خدا آموخت و برای خدا عمل کرد و برای خدا تعلیم داد، در ملکوت آسمان‌ها عظیم یاد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله) در سفر سال 89 به قم تصریح کردند که حوزه های علمیه خواهران را پدیده عظیم و مبارک نام نهادند و جلوه ای از این پدیده عظیم و مبارک، این است که 482 مدرسه علمیه در سراسر کشور داریم که افتخاری برای جامعه الزهرا است که نهالی که توسط امام و موسسین این نهاد غرس شد، امروز به بوستانی تبدیل شده است.

وی افزود: آن کلمه طیبه به بسان یک شجره طیبه در آمده است که هر لحظه میوه های خود را در سراسر ایران پخش می کند، امروز شاهد حضور 70 هزار خواهر طلبه در رشته‌های متنوع علوم انسانی و فعالیت 90 هزار فارغ التحصیل در خارج و داخل کشور هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور  تصریح کرد: مشارکت در اجرا و برنامه ریزی صد‌ها طرح در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و همچنین حضور موثر و پرتعداد خواهران طلبه در فرصت های تبلیغی را داریم، به طوری که قریب 10 هزار مبلغ سازمان یافته خواهران را داریم که به زودی آمار 27 هزار مبلغ خواهر اعلام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی ادامه داد: ما در صدد هستیم که هر طلبه خواهر در عرصه ای از مأموریت های حوزوی بتواند منشأ تأثیر اثر باشد، همچنین حضور روزانه خواهران طلبه در یک سوم مدارس آموزش و پرورش کشور از دیگر فعالیت های حوزه های علمیه خواهران است.

وی اضافه کرد: 135 موسسه قرآنی و 207 انجمن دانش آموختگان و 45 سازمان مردم نهاد از تلاش های خواهران حوزه های علمیه است، همچنین برگزاری 667 کرسی آزاداندیشی در کمتر از سه سال از دستاوردهای حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور است که لبیکی به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مراکز علمی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: به زودی شاهد کرسی های نظریه پردازی توسط طلاب سطح چهار حوزه های علمیه خواهران خواهیم بود، امروز برگزاری هزار و 397 هم اندیشی و نشست علمی از افتخارات مجموعه حوزه‌های عملیه خواهران است.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی تأکید کرد: امروز حوزه‌های خواهران در عرصه فعالیت در فضای مجازی پیشتاز هستند، هم از نظر امکانات و هم از نظر تعداد؛ امروز 7 هزار طلبه خواهر از یک پورتال جامع اقدام به تولید محتوای دینی می کنند.

وی یادآور شد: یک شبکه علمی آموزشی بزرگ به نام شبکه کوثرنت در شبکه حوزه علمیه خواهران وجود دارد که از صدها و هزاران گروه مختلف تشکیل شده است و این مقدمه ای برای حضور موثر و فعال خواهران طلبه در فضای مجازی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور افزود: سازماندهی 3 هزار محقق و پژوهشگر فارغ التحصیل در قالب 507 هسته پژوهشی فعال، ساماندهی هزار و 207 استاد در قالب 262 هسته پژوهشی، 28 شورای علمی پژوهشی، 26 کانون پژوهشی، 41 انجمن علمی و دستیابی به جایگاه مرجعیت علمی در عرصه پژوهش های مرتبط با مسائل زن و خانواده از افتخارات حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی عنوان کرد: اگر تا دیروز تولید علم منحصر به حوزه‌های علمیه برادران بود، امروز در اقصی نقاط کشور شاهد تلاش و دستاوردهای علمی در حوزه‌های علمیه خواهران هستیم.

وی یادآور شد: امروز خواهران طلبه در جشنواره‌ها و المپیادهای آموزشی و پژوهشی حضور دارند و خواهران طلبه این فرصت و ظرفیت را در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد کردند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: امروز حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه انقلاب اسلامی و پرچم داری در دفاع از کیان ارزش‌های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب پیشتاز بودند و خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی تصریح کرد: امروز تعداد خواهران طلبه بسیجی از تعداد طلاب برادر بسیجی بیشتر است، این پیشتازی در همه عرصه ها به خواهران طلبه تبریک می گوییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز