آیت‌الله استادی:

فرهنگ اهتمام به تربیت اخلاقی طلاب در بین اساتید نهادینه شود/ انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه علمیه

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۲:۳۷:۱۰
کد خبر: ۴۵۶۵۰۴
فرهنگ اهتمام به تربیت اخلاقی طلاب در بین اساتید نهادینه شود/ انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه علمیه
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: موازی‌کاری در حوزه علاوه بر صرف وقت موجب راکد ماندن طرح‌ها و پیشنهادات می‌شود که این امر از آسیب‌های بزرگ حوزه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله رضا استادی در دیدار اعضای هیات رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دروس متعدد و متفاوتی در حوزه علمیه قم برگزار می‌شود؛ فقه، اصول، فلسفه، کلام، تفسیر و ... ولی در مباحث عقلی باید دقت داشته باشیم، چون این مباحث با اعتقادات سروکار دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: هیات رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین می‌تواند نسبت به گسترش مباحث اخلاق در حوزه فعالیت بیشتری داشته باشد و فرهنگ اهتمام به تربیت اخلاقی طلاب را در بین اساتید نهادینه و طرح‌هایی که در کمیته‌ها تصویب می‌شود را از مبادی رسمی دنبال کند.

آیت‌الله استادی با انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه علمیه خاطرنشان کرد: گرچه امور حوزه باید با دقت فراوان صورت بگیرد، ولی مجمع عمومی باید کارهای انجام نشده را پیگیری کند و همیشه این را بخاطر داشته باشیم، موازی‌کاری در حوزه علاوه بر صرف وقت موجب راکد ماندن طرح‌ها و پیشنهادات می‌شود و این از آسیب‌های بزرگ حوزه ما است.

دبیر شورای عالی حوزه گفت: همه همت ما باید در عمل مشخص شود تا ثمره آن پیدا شود و مجمع عمومی جامعه مدرسین که متشکل از اساتید حوزه است می‌تواند در عرصه عمل، بسیاری از آسیب‌ها را مرتفع کند.

آیت‌الله استادی بیان کرد: اینکه شما با کمترین هزینه کارهایتان را انجام می‌دهید بسیار خوب است و همین رویه را ادامه دهید، این همان منش طلبگی است که باید در حوزه پایدار و ماندگار بماند.

وی در پایان ضمن تاکید بر انجام کارهای علمی افزود: اگر شورای عالی حوزه، ترتیبی دهد که این  طرح یا طرح‌های دیگر از طرف اساتید باشد بهتر است.

خاطرنشان می‌شود؛ در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گزارشی از ساختار جامعه مدرسین پس از تأسیس مجمع عمومی ارائه داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز