آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

دوری از افراط و تفریط برای حرکت در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۱۳:۴۱:۲۶
کد خبر: ۴۵۷۰۵۷
دوری از افراط و تفریط برای حرکت در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت:‌ عاقبت نیکو از آن اهل تقواست، ما انسان‌ها باید مراقب باشیم که در وظیفه‌هایمان کوتاهی نکنیم و افراط یا تفریط نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی با اشاره به جهان آخرت اظهار کرد:‌ پس از این عالم،‌ یک عالم دیگری وجود دارد که اعتقاد به این روز و نفس این اعتقاد برای انسان کنترل کننده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: ‌اعمال انسان ثبت و ضبط می‌شود، عدالت اقتضا می‌کند که انسان روزی پاداش و جزای عمل خود را ببیند، وجود آخرت برای این است که انسان در آن جهان پاداش یا جزای اعمال دنیوی خود را ببیند، انسان هر چه که در دنیا بکارد،‌ در آخرت برداشت خواهد کرد، اگر انسان در دنیا بد عمل کرد،‌ در آخرت جزای اعمال بد خود را خواهد دید.

وی افزود: در دنیا هم دستگاه‌هایی وجود دارد که به انسان پاداش می‌دهد یا او را کیفر می‌کند، انسان در دنیا در ازای انجام کار از یک سازمان حقوق می‌گیرد، اگر هم انسان جنایتی انجام بدهد، دستگاهی در دنیا او را مجازات خواهد کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به وعده بهشت به انسان اظهار کرد: آخرت برای انسان درستکار جای خوبی است و به او بهشت وعده داده می‌شود، اما کسی وارد بهشت‌ خواهد شد که خودخواه نباشد و استبداد به رأی نداشته باشد،‌ در روایات اهل بیت(ع) آمده است که هر کسی که خودرأی باشد، هلاکت خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان‌ها باید با همدیگر مشورت کنند، چون هر عقل، یک حکمی دارد، اما زمانی که این افکار در کنار هم قرار بگیرند، نتیجه خوبی حاصل می‌شود،‌ انسان زمانی که خودرأی باشد،‌ نظرش گاهی غلط و گاهی صحیح است، اما در نهایت ضرر خودرأی بودن بیشتر از منافع آن است.

وی افزود: خداوند به ما انسان‌ها دستور داده که کارهایمان در کنار یکدیگر باشد و اگر انسان‌ها این گونه عمل کنند، عاقبت خوبی خواهند داشت، عاقبت نیکو از آن اهل تقوا است، ما انسان‌ها باید مراقب باشیم که در وظیفه‌هایمان کوتاهی نکنیم و افراط یا تفریط هم نداشته باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت اعتدال اظهار کرد: امیرالمومنان(ع) فرمودند که ما انسان‌ها باید در جاده اعتدال حرکت کنیم، در جامعه هم انسان‌های بدی پیدا می‌شوند و همه انسان‌ها یکدست نیستند، ولی ما نباید از حق بالاتر برویم و همچنین نباید نسبت به دیگران بی تفاوت باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ باید خداوند ما را کمک کند تا بتوانیم به وظیفه‌هایمان به خوبی عمل کنیم، حقوق‌های دنیوی ارزش چندانی ندارد و اصل کار، پاداشی است که خداوند به انسان نیکوکار می‌دهد، پاداش چنین انسانی خداوند است و این پاداش هم زیاد خواهد بود.

وی افزود: اگر نیت ما در کارها خدایی باشد، خداوند می‌گوید که پاداش چنین کاری نزد من است،‌ من از شما خواهش می‌کنم که در کارتان اعتدال داشته باشید و نیتتان را در کار اصلاح کنید و تنها برای خداوند کار کنید، اگر ما پیرو سخنان مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب هستیم، به خاطر این است که آن‌ها سخن خداوند را می گویند و من توفیقات همه شما را از خداوند خواستارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز