۲۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در قم رونمایی می شود

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۳:۲۷:۰۲
کد خبر: ۴۵۸۶۰۴
۲۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در قم رونمایی می شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، 22 عنوان کتاب در این حوزه در قم رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حسینی امروزدر گفتگو با خبرنگاران گفت: این تعداد عنوان کتاب که توسط نویسندگان و ناشران استان قم به چاپ رسیده است به همراه سه فیلم کوتاه مستند به نام های پروانه در گلدسته ها، سکوت زنده و مادر شهید ناصر فراهانی و سه موسیقی در حوزه دفاع مقدس رونمایی می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، ادامه داد: یک هزار و 100 مورد برنامه در هفته دفاع مقدس در سه سطح کشوری، استانی و محلی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت های شهدا و رزمندگان برای نسل امروز ترتیب می یابد.

حسینی ادامه داد: شعار هفته دفاع مقدس امسال با عنوان «ما آماده ایم» است که برنامه های این هفته از 31 شهریورماه با روز شمارهای اقتدار و سلامت نیروهای مسلح، شهیدان و فجر آفرینان، معنویت وحدت ملی و خانواده سلامت، دانش پژوهان و نخبگان، اقتصاد مقاومتی و آمادگی دفاعی، پیشکسوتان و رزمندگان، بصیرت افزایی و نکوداشت فرماندهان اجرا می شود.

وی، نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس، دیدار با خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم حضرت زینب(س)، روایتگری روایان و همرزمان شهدا، برگزاری یادواره شهدا در دانشگاه ها، برگزاری مسابقه های فرهنگی و جشنواره های هنری و ورزشی، برگزاری همایش پیاده روی خانواده ها، شرکت نیروهای مسلح در نماز جمعه، برگزاری مهمانی لاله ها و غبارروبی گلزار شهدای گمنام، برپایی نمایشگاه یاد یاران، برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری در رده های مقاومتی و برگزاری دعاها در جوار شهیدان گمنام را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در قم برشمرد.

حسینی به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: هویت و ماهیت دفاع مقدس غیر انحصاری است و باید خلق این حماسه پرافتخار که با جانفشانی های ملت ما همراه بود برای همه مذاهب بیان شود که نقش رسانه ها در این حوزه موثر است.

وی هم چنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی موزه انقلاب اسلامی قم گفت: این موزه جز. مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 89 به قم بود که عملیات اجرایی آن در شهریورماه سال 91 آغاز و در سال 92 به علت نبود بودجه متوقف شد و از سال 94 عملیات اجرایی این موزه ادامه پیدا کرد.

حسینی هم چنین با تاکید بر این که یادمان شهدا در حال تکمیل است گفت: 26 یادمان شهدا داریم که از این تعداد 16 یادمان تکمیل شده است و بقیه یادمان ها با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، افزود: در مهرماه سال جاری محوطه سازی طرح جامع شهدای خضر نبی(ع) آغاز می شود تا بتوانیم مجموعه ای در شان شهدا ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز