رئیس جهاد کشاورزی استان قم:

۱۱ نوع پسته در قم کشت می‌شود/ رتبه دوم پسته قم از نظر طعم و مزه

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۳:۲۵:۰۲
کد خبر: ۴۵۹۰۷۱
۱۱ نوع پسته در قم کشت می‌شود/ رتبه دوم پسته قم از نظر طعم و مزه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به تولید 11 نوع پسته در استان، قم این قابلیت را دارد که با تقویت تسهیلات بانکی و کاهش سودها، تولیدات این بخش را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضایی طلایی در مراسم نخستین جشن برداشت پسته باغ شمس‌آباد، با اشاره به مشکلات پیش روی توسعه بخش کشاورزی در استان قم اظهار کرد: کمبود آب یکی از معضلات اساسی بخش کشاورزی در استان است اما تاکنون تمام توان خود را به کار گرفتیم که تا سطح تولیدات این محصولات در استان دچار مشکل نشود.

وی، ارتقای جایگاه استان قم در زمینه اراضی زیر پوشش آبیاری را مورد توجه قرار داد و گفت: در حالی که اراضی زیر پوشش آبیاری استان در سال 93 تنها 750 هکتار رتبه کشوری قم در این بخش 39 بوده، اما در سال 94 این رتبه با افزایش سطح زیر پوشش آبیاری به 3 هزار و 500 هکتار در جایگاه نهم قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پسته در استان قم، از رتبه هشتم قم در زمینه تولید پسته در کشور خبر داد و افزود: 10 هزار هکتار باغ پسته در قم وجود دارد و این نتیجه تلاش کشاورزان و ارتقاء سطح تولیدات است.

وی به رونق تولید پسته در استان قم اشاره کرد و افزود: با توجه به رغبت کشاورزان به توسعه سطح زیر کشت پسته در صورت حمایت وزارت جهاد کشاورزی، ظرف پنج سال آینده تمام اراضی زیر کشت به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهند شد.

طلایی با بیان اینکه تولید پسته در استان قم 3.5 تن است افزود: با توجه به تولید  11 نوع پسته در استان، قم این قابلیت را دارد که با تقویت تسهیلات بانکی و کاهش سودها، تولیدات این بخش را افزایش دهد.

وی کیفیت بالای پسته قم را مورد توجه قرار داد و گفت: براساس بررسی‌های مرکز تحقیقات کشاورزی پسته قم پس از ساوه رتبه دوم طعم و مزه را داراست که این کیفیت بالای محصول قم را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم به کاهش تولید محصولات چون یونجه در قم اشاره کرد و افزود: با وجود حمایت کمتر مسؤولان ارشد و وجود مشکلات متعدد در تأمین آب، کشاورزان قمی بیشتر به تولید پسته روی‌ آورده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز