با امضا تفاهمنامه میان دانشگاه علوم پزشکی قم و جهاد دانشگاهی

زوجین نابارور تحت درمان رایگان قرار می گیرند

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۳:۲۹:۱۹
کد خبر: ۴۵۹۰۷۶
زوجین نابارور تحت درمان رایگان قرار می گیرند
همزمان با عید سعید غدیرخم تفاهمنامه درمان رایگان زوجین نابارور توسط دانشگاه علوم پزشکی قم و جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، با توجه به فعالیت مرکز درمان ناباروری قم و همچنین مشکلات برخی زوجین نابارور از دی ماه سال گذشته با حمایت دولت زوجین تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی تنها با پرداخت 85 درصد هزینه ها، اقدام به درمان می کردند.

با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، با امضا تفاهمنامه ای میان دانشگاه علوم پزشکی قم و جهاد دانشگاهی مقرر شد تا تمامی زوجین نابارور تحت حمایت درمانی قرار گرفته به گونه ای که 85 درصد هزینه ها توسط دولت پرداخت و 15 درصد مابقی نیز توسط بیمه ها پرداخت شود.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم امضا این تفاهمنامه گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح های موفق دولت بود که با اجرای این طرح هزینه های کمرشکن از دوش مردم برداشته شد.

وی بیان داشت: موضوع درمان زوج های نابارور یکی از بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت است که با اجرای آن و امضا تفاهمنامه با مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، تلاش خواهیم کرد بتوانیم این طرح را اجرایی و به مردم ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: طبق این طرح 85 درصد هزینه ها توسط دولت و مابقی توسط بیمه ها پرداخت می شود که وزارت بهداشت برای اجرای این بسته حمایتی ماهیانه 400 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده است.

لازم به ذکر است طبق این تفاهمنامه شرایط کسانی که از این طرح می توانند استفاده کنند شامل افرادی خواهد شد که ناباروی اولیه داشته، سن خانم کمتر از 42 سال بوده و حداقل یکی از زوجین دارای تابعیت ایرانی باشد.

شایان ذکر است مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم سالانه بین 30 تا 35 هزار نفر مراجعه کننده دارد که برای 3 هزار نفر آنها پرونده تشکیل می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز