آیت‌الله اراکی:

رفع مشکلات اسلام وابسته به ترویج معارف اهل بیت(ع) است

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۲:۵۹:۱۷
کد خبر: ۴۶۱۷۱۴
رفع مشکلات اسلام وابسته به ترویج معارف اهل بیت(ع) است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به سمت آموزه‌های دینی اهل بیت(ع) گرایش یابد، گفت: رهایی از مشکلات مختلف جهان اسلام وابسته به ترویج معارف اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محسن اراکی امروز در مراسم رونمایی از موسوعه «السنة‌النبویه فی‌المصادر مذاهب‌الاسلامیه» که در تالار همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با بیان اینکه اندیشه‌های ناب کنونی جامعه اسلامی حاصل پشتیبانی‌های مراجع تقلید است، اظهار کرد: اکنون با تهیه این موسوعه توانسته‌ایم خواسته برخی از مراجع تقلید را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه موسوعه «السنة‌النبویه فی‌المصادر مذاهب‌الاسلامیه» مشترکات مذاهب اسلامی را به اثبات می‌رساند، افزود: اینکه در جهان اسلام از احادیث ائمه اطهار(ع) بهره گرفته نمی‌شود و در مراکز علمی جهان اسلام از معارف اهل بیت(ع) خبری نیست، جای تاسف بسیاری دارد به همین علت این سرمایه‌ها باید از انزوا بیرون آورده شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جهان اسلام نتیجه بهره‌ نگرفتن از آموزه‌های اهل بیت(ع) است. جریان ضد دینی که با پشتیبانی برخی از اصحاب منبر و مدعیان علم فعالیت خود را در جهان آغاز کرده نشان می‌دهد در منابع دینی کمبودهای مشخصی داریم که باید رفع شود.

وی با اشاره به اینکه حضور روایات ائمه اطهار(ع) در جهان اسلام ضعیف است، عنوان کرد: یکی از اهداف تهیه موسوعه «السنة‌النبویه فی‌المصادر مذاهب‌الاسلامیه» از حاشیه درآوردن آموزه‌های دینی ائمه اطهار(ع) در مراکز علمی مختلف جهان اسلام بوده است.

اراکی از بی‌توجهی برخی از علمای جهان اسلام نسبت به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یاد کرد و گفت: فردی که در یک مرکز علمی جهان اسلام در حال فعالیت است و با آموزه‌های دینی اسلام مواجه می‌شود باید از آموزه‌های دینی اهل بیت(ع) آگاه شود، این خلاء بزرگ مشکلاتی را برای جهان اسلام به دنبال داشته است.

وی ترویج حدیث اهل بیت(ع) را از اولویت‌های نظام اسلامی برشمرد و گفت: جمع‌آوری احادیث مشترک، توانمندی احادیث اهل بیت(ع) را به اثبات می‌رساند، به همین علت باید موسوعه «السنة‌النبویه فی‌المصادر مذاهب‌الاسلامیه» در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی انتشار شود.

اراکی از عنایت مراجع تقلید به توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه تقدیر کرد و افزود: تهیه موسوعه «السنة‌النبویه فی‌المصادر مذاهب‌الاسلامیه» ابتدای راه است و امیدواریم محققان حوزوی این دستاورد کنونی را با کیفیت بیشتری در عرصه‌های مختلف گسترش دهند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به سمت آموزه‌های دینی اهل بیت(ع) گرایش یابد، تصریح کرد: رهایی از مشکلات مختلف جهان اسلام وابسته به ترویج معارف اهل بیت(ع) است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز