الهام ارجمند از عضویت در شورای اسلامی شهر قم استعفا کرد

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۳:۲۷:۳۰
کد خبر: ۴۶۱۷۳۷
الهام ارجمند از عضویت در شورای اسلامی شهر قم استعفا کرد
الهام ارجمند در اعتراض به آنچه تصمیم سازی‌های بیرون از مجموعه شورا خواند از عضویت در شورای شهر قم انصراف داد و استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، الهام ارجمند در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نامه‌ای که در تاریخ 18 شهریورماه به ریاست شورای شهر قم نوشته بود، گفت: در این نامه در کمال ادب و احترام به عنوان وظیفه نمایندگی به صورت تذکر، سؤالی را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه این سؤال باید توسط شهردار پاسخ داده می‌شد، تأکید کرد: اما ریاست شورا بدون اخذ نظر مصوب اعضای شورا، مبادرت به طرح سؤال از سؤال اینجانب کرد و شاید به اعتقاد خود خواستند شهردار را از پاسخ منصرف کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم، این‌گونه تصمیم‌گیری‌های انفرادی از طرف رئیس شورا را خارج از اتفاق‌نظر شورا و منبع آن را در بیرون از مجموعه شورا دانست و گفت: رئیس شورا در نامه‌ای در 23 شهریورماه بدون هیچ‌گونه استناد قانونی، اقدام بنده را تشویش اذهان عمومی تلفی کرده و رسانه‌ای شدن آن را به زعم خود غیرقانونی و جرم دانسته‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه به گونه‌ای با این موضوع برخورد شد که ارتکاب به تخلف احتمالی، اشتباه و نگرانی از افشای آن کمتر بوده است و از نظر بنده همین مسئله موجبات تکرار این موضوعات را به نوعی تشدید و تعدد آن را فراهم می‌سازد.

ارجمند خاطرنشان کرد: اگر سؤالی براساس ضوابطی مطرح می‌شود مسئولی که مخاطب آن قرار می‌گیرد باید اقدام به ارسال پاسخ کند و این موضوع از کسی که دارای حداقل اطلاعات حقوقی و اداری است قطعاً بر می‌آید اما در مورد سؤال بنده، متأسفانه نه تنها این امر مشتبه نشد بلکه سؤال‌کننده مورد سؤال قرار گرفت.

وی به جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه و اعضای کمیسیون‌های شورا اشاره کرد و گفت: پس از آن جلسه نیز ریاست شورا در نامه‌ای سؤال بر انگیز اظهارات بنده را عجیب و دور از انتظار دانسته‌اند و به پیوست آن گزارشی از حضور، غیبت، تأخیر و تعجیل در جلسات شورا را به اینجانب گوشزد و عدم رأی اعضای شورا را به رفتار و عملکرد بنده نسبت داده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر قم این نوع برخورد با یکی از اعضای شورا را دور از انتظار دانست و ضمن ایراد تردید ‌به اظهارات ریاست شورا اظهار داشت: تقاضا دارم از نحوه ثبت و ضبط، ورود و خروج اعضای شورا بر اساس ماده 16 آیین‌نامه داخلی شورا اینجانب را مطلع و از حدود آن آگاه سازند.

وی با بیان اینکه تصمیمات اخیر به تازگی ابداع شده است، تشریح کرد: اگر عدم انتخاب بنده در کمیسیون‌ها محصول این اعتقادات است چرا اعضای شورا که بعضاً بالاترین نظم را در ورود و خروج و حضور داشته‌اند در پایین‌ترین رتبه انتخاباتی قرار گرفته‌اند و دیگرانی که در کسوت‌های متعددی فعالیت داشتند و در مقطعی از دوران عضویت، در شهر محل تولدشان مشغول به فعالیت‌های انتخاباتی بوده‌اند بالاترین مرتبه دور از انتظار را کسب کرده‌اند.

ارجمند خاطرنشان کرد: اگر چه بنده به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم به حساب می‌آیم، اما قبل از آن به عنوان یک زن برای همسرم، یک مادر برای فرزندانم و فرزندی برای پدر و مادر انجام وظیفه می‌کنم و با مسئولیتی که مردم ولایتمدار قم به عهده‌ام گذاشته‌اند سرسختانه تلاش می‌کنم که تبعات کارم، کانون خانواده‌ام را دچار اختلال نکند.

وی در پایان این جلسه انصراف خود از عضویت در شورای اسلامی شهر قم را به نفع مردم دانست و استعفای خود را تقدیم ریاست شورای اسلامی شهر قم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در پاسخ به اظهارات ارجمند، سؤال از شهردار را وظیفه اعضای شورا دانست و گفت: آنچه ما در مورد آن ابهام داشتیم در خصوص نحوه ارائه سؤال بود، چراکه سؤال صبح ارائه شد و بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد.

ولی‌الله بیاتی اضافه کرد: قانون می‌گوید سؤال توسط رئیس شورا از شهردار پرسیده می‌شود و شهردار هم ملزم هم پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: سؤال ما این بود که چرا این سؤال در فضای مجازی منتشر شد، چراکه این مسئله خلاف آیین‌نامه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، اظهارات ارجمند مبنی بر اینکه تصمیمات شورا در خارج از مجموعه شورا گرفته می‌شود را توهین به تمام اعضا دانست و گفت: شورا بر اساس رأی اعضا اداره می‌شود.

بیاتی در پایان گفت: استعفای خانم ارجمند در هیئت‌رئیسه بررسی و در صحن علنی شورا ارائه می‌شود.

نظر شما