معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد

هنر ابزاری برای انتقال پیام و معارف مهدوی

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۱۰:۳۸:۰۲
کد خبر: ۴۶۴۲۱۹
هنر ابزاری برای انتقال پیام و معارف مهدوی
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در عصر ما شیوه انتقال محاسن کلام اهل بیت(ع) شناخت و استفاده درست از رسانه برای انتقال پیام است، گفت: قطعاً بهترین راه برای انتقال پیام، هنر و ابزار هنری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام عباس ابراهیمی در آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس قاب فیروزه‌ای به تبیین تاریخچه و اعمال خاص مسجد مقدس جمکران پرداخت و ادامه داد: امام زمان(عج) در فرمان بنای مسجد فرمودند، «قل للناس لیرغبوا الی هذا الموضع و یعزروه». در این فرموده، رغبت عموم مردم مد نظر آن حضرت است و گروه خاصی مخاطب این مکان مقدس نیستند و اینجا میعاد تمامی علاقمندان به خوبی‌ها ست.

وی با اشاره به جایگاه این مکان شریف، افزود: مسجد مقدس جمکران که در محدوده آن معارف ناب اهل بیت(ع) منتشر می‌شود، همواره میزبان خیل عظیم زائران و علاقمندان بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مسجد شریف نیز همانند سایر اعتاب بیش از پیش کانون توجه شیفتگان معارف ناب اهل بیت(ع) قرار گرفت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به حدیث شریف «لو علم الناس محاسن کلامنا لاتبعونا»، ابراز کرد: رسالت ما تبلیغ و آگاهی بخشی نسبت به معارف و سخنان اهل بیت(ع) به جهانیان است، کلمات این بزرگواران جذابه و زیبایی‌های ذاتی دارد که بیان و تبلیغ آن مخاطبان را به خود جذب می‌کند و با شنیدن آن انسان‌های تابع و جان‌های تشنه به زلال معارفشان سیراب می‌شوند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در عصر ما شیوه انتقال محاسن کلام اهل‌بیت(ع) شناخت و استفاده درست از رسانه برای انتقال پیام است، ابراز کرد: قطعا بهترین راه برای انتقال پیام، هنر و ابزار هنری است و توجه دادن مردم به قابلیت‌های ذاتی این مکان مقدس که به عنایت حجت خداست.

ابراهیمی با اشاره به استفاده محوری از پژوهش و هنر در برنامه‌ها و خدمات این مکان مقدس افزود: استفاده مطلوب و حداکثری از این دو در کنار هم بدون هیچ محدودیتی جزء خط مشی‌های خادمان مسجد مقدس جمکران در مسیر انتقال معارف ناب قرآن و عترت به ویژه معارف مهدوی است.

وی با اشاره به ظرفیت ارزشمند عکس و اتفاقات زیبایی که می‌تواند در قاب تصویر عکاس قرار گیرد خاطرنشان کرد: کار شما عکاسان فقط ثبت فضا و تصویر نیست، بلکه ثبت پیام و انتقال آن است. ثبت اتفاقات ناب در قاب تصویر و ماندگار کردن و انتقال آن به عموم مخاطبان این مکان قدسی.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: یقینا کار ارزشمند و هنر خلاقانه یک عکاس می‌تواند نسبت به ایجاد رغبت عمومی به این مکان مقدس که توصیه امام عصر(عج) است بسیار راهگشا باشد. چرا که می‌توان با ثبت تصاویر ضمن به تصویر کشیدن حضور علاقمندان به معارف اهل بیت و اتفاقاتی که در اینجا رقم می‌خورد، زیبایی‌ها را در قاب تصویر ثبت و به مخاطبان منتقل کرد.

ابراهیمی در ادامه ضمن تقدیر از مشارکت خوب عکاسان کشور در این جشنواره به استمرار این حضور و تقویت ابعاد معنوی، معرفتی و عبادی به ویژه نیایش در ثبت تصاویر تاکید و خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که فضایی را فراهم کنیم تا هنرمندان عکاس بتوانند با حضور در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف رسالت و ماموریت حرفه‌ای خود را با ثبت تصاویر گیرا و پر محتوی و انتقال آن به عموم مردم دنیا را به نحو احسن انجام بدهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز