لزوم آگاهی‌بخشی عمومی برای مبارزه با مواد مخدر در جامعه

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۴:۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۶۴۹۳۲
لزوم آگاهی‌بخشی عمومی برای مبارزه با مواد مخدر در جامعه
فرماندار قم گفت: توانمندسازی مردم با افزایش آگاهی‌های عمومی تنها راه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا سیار در حاشیه مراسم امحای یک‌هزار و 735 کیلوگرم مواد مخدر در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مواد مخدر حاصل سیستم بزرگ مافیایی اقتصادی است، اظهار کرد: در تمام دنیا سیستم مافیایی اقتصادی در پی رشد منافعشان، مردم خصوصاً جوانان را به دام مواد مخدر می‌اندازند.

وی با تاکید بر اینکه جذب جوانان به سمت استفاده از مواد افیونی در راستای منافع سیستم‌های منفعت طلب مافیایی اقتصادی است، افزود: این سیستم مافیایی اقتصادی با افزایش تنوع و مدل‌های مواد مخدر روز به روز دامنه مخاطب و مشتریان خود را افزایش داده و به اهداف خود دست یافته‌اند.

فرماندار قم با تاکید بر نقش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه در کاهش مصرف مواد مخدر تصریح کرد: توانمندسازی مردم با افزایش آگاهی‌های عمومی تنها راه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر است.

وی راهکارهای ایمن‌سازی جامعه در مقابل مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور می‌توانند یکی از مهم‌ترین مخاطبان در زمینه آموزش‌های مرتبط با مواد مخدر باشند.

سیار افزایش سطح آموزش‌های مبارزه با مواد مخدر در مدارس با همکاری آموزش و پرورش را یادآور شد و افزود: با ارائه آموزش‌های مختلف متناسب با سنین مختلف دانش‌آموزان می‌توان آگاهی آنان را افزایش داده و آن‌ها را در مقابل این پدیده شوم مصون کرد.

وی گام دوم در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و والدین دانست و تصریح کرد: والدین می‌توانند با برخی اقدامات آموزشی و آگاه‌سازی، ضمن مراقبت از فرزندان از آلوده شدن آن‌ها به مواد مخدر جلوگیری کنند.

فرماندار قم آگاهی‌بخشی به اقشار دیگری چون جامعه کارمندی، کارگری، صنعتی و بخش‌های خصوصی را نیز ضروری دانست و گفت: به جز بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بحث مبارزه با مواد مخدر نیز که بر عهده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بوده، به خوبی در حال گسترش است.

 

نظر شما