رئیس بنیاد نخبگان استان قم خبر داد

ثبت‌نام مخترعان در جشنواره منطقه ­ای اختراعات کوهرنگ آغاز شد

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۹:۰۴:۳۲
کد خبر: ۴۶۵۲۰۷
ثبت‌نام مخترعان در جشنواره منطقه ­ای اختراعات کوهرنگ آغاز شد
رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به آغاز ثبت نام در جشنوراه اختراعات و ابداعات کوهرنگ گفت: جشنواره کوهرنگ به صورت منطقه ای با حضور مخترعان و مبتکران استان های قم ، البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در آذر ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد محمدرضایی رییس بنیاد نخبگان استان قم گفت: فراخوان ثبت‌نام در جشنواره ابداعات و اختراعات  گوهرنگ  تا 25 آبان ماه ادامه دارد  و مخترعان استان‌های قم، البرز ، تهران ، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان می­توانند با مراجعه به وبگاه بنیاد نخبگان استان قم اقدام به ثبت نام نمایند.

وی ادامه داد: جشنواره کوهرنگ  شامل چهار بخش‌ داوری ، تجاری‌سازی، تسهیل‌گران و کارگاه‌های تخصصی می باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به مباحث و نکات بخش داوری جشنواره گفت: کسانی که اختراع آنها به ثبت رسیده و حداکثر سه سال از زمان ثبت آن نگذشته باشد، می‌توانند در این جشنواره منطقه‌ای شرکت کنند.

وی ادامه داد: اختراعاتی که در فرآیند داوری حدنصاب امتیاز لازم را کسب نمایند می توانند از جایزه نقدی، تسهیلات تجاری‌سازی و ثبت شرکت دانش‌بنیان استفاده نمایند.

محمدرضایی به شرایط شرکت در بخش تجاری سازی اشاره کرد و گفت: اختراعاتی که در سال های گذشته با کسب حد نصاب امتیاز به عنوان اختراع سطح سه انتخاب شده‌اند  و محصول خود را تجاری کرده باشند می توانند در بخش تجاری‌سازی جشنواره  محصولات خود را ارائه تا امکان جذب سرمایه‌گذار برای مخترعان  فراهم ‌شود .

وی خاطرنشان کرد: در بخش کارگاه های تخصصی  استادان و افراد دارای تجربه در قالب کارگاه‌ به مخترعان آموزش‌هایی را در زمینه ثبت بین الملی اختراعات و ثبت پتنت  ارائه می‌دهند.

وی افزود: در بخش تسهیل گران با دعوت از ارگان ها و دستگاه های ارائه دهنده تسهیلات و عقد تفاهم نامه به تجاری سازی اختراعات شتاب داده می­شود.

رییس ستاد جشنواره کوهرنگ به تمهیدات  بازدید  از جشنواره کوهرنگ  اشاره کرد و گفت: تدبیر شده است تا جشنواره اختراعات کوهرنگ  همزمان با نمایشگاه فناوری های نرم پارک علم و فناوری در هفته پژوهش برگزارشود تا  شور بیشتری به جشنواره بخشیده شود.

وی یادآور شد: تاکنون شش دوره جشنواره کوهرنگ برگزار شده است و 35 نفر از مخترعان استان قم با کسب سطح سه بنیاد از حمایت‌های ویژه و تسهیلات بهره برده‌اند.

محمدرضایی در پایان عنوان کرد: این جشنواره فرصتی خواهد بود تا سطح اختراعات از نظر نوآوری و قابلیت تجاری سازی ارزیابی و بررسی شود و ان شاء الله با ارائه تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز