معاون فرهنگی، امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری مطرح کرد

نگرانی نسبت به خلأ نسلی در جریان تئاتر استان‌ها

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۴:۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۶۵۴۸۳
نگرانی نسبت به خلأ نسلی در جریان تئاتر استان‌ها
معاون فرهنگی، امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: دغدغه و نگرانی از ایجاد خلأ نسلی در حوزه نمایش در استان‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، مهدی حبیبی در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر «اولین تجربه» که در قم برگزار شد با طرح بحث خلأ نسلی هنر تئاتر در مراکز استانی گفت: دغدغه و نگرانی از ایجاد خلأ نسلی در حوزه نمایش استان‌ها وجود دارد. بسیاری از اوقات با تقاضاهایی برای برگزاری دوره‌های بازیگری روبه‌رو هستیم اما چون ساز و کار مناسب و طرح مدون و مشخصی برای آن وجود ندارد، تایید نمی‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی هدف نداشته باشیم، گذاشتن دوره بازیگری هیچ کمکی به ما نمی‌کند. یکی از اشکالات این است که خیلی وقت‌ها کارهای بی‌هدف انجام می‌دهیم بعد انتظار نتیجه داریم و اتفاق نمی‌افتد. من از دوستانم در حوزه هنری قم خواهش می‌کنم این تجربه مفید و سازنده را به دیگر استان‌ها منتقل کنند.

معاون فرهنگی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری به لزوم هدفدار بودن برنامه‌ها در مراکز استانی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: وجه ممیزه این اتفاق در قم این است که هدف‌ کار معلوم است، می‌دانند برای چه این کارگاه و جشنواره را گذاشتند و می‌خواهند به چه نقطه‌ای برسند.

حبیبی در ادامه به کیفیت برگزاری جشنواره هنرجویان حوزه هنری در قم اشاره کرد و یادآور شد: خود این اجتماع پرشور و انرژی به نظرم اثبات کننده خیلی نکات خوب است. از جمله همان آیه شریفه‌ای که می‌فرماید «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره» واقعاً مصداق آن می‌تواند همین جمع باشد. وقتی این باور وجود داشته باشد، وقتی انرژی وجود داشته باشد، هیچ فرقی بین یک جشنواره تراز ملی با یک جشنواره داخلی مشروط بر اینکه هدف‌های آن معلوم باشد، نیست.

معاون فرهنگی، امور استان‌‌ها و مجلس حوزه هنری به خلأ میان نخبگان مذهبی و هنری اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم بین نخبگان مذهبی با نخبگان هنری خلا وجود دارد. احساسم این است هر که می‌خواهد کار خودش را بکند، فکر می‌کنم رسالت دوستان من در حوزه هنری این است که تلاش کنند این خلأ را برطرف کنند.

وی در ادامه به فضای هنری شهر قم اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان یک مقدمه برای اقدامات بعدی، حتماً دوستان من برنامه‌ریزی کنند و فکر کنند. ما می‌توانیم در شهر قم در واقع اتفاقات هنری بزرگی را سامان بدهیم و وجود داشته باشد، بی آنکه بر آن حاشیه‌ای مترتب شود. باورم بر این است که اگر درست مسائل تبیین بشود، قطعاً هم بهتر درک می‌شود و هم خطاها کمتر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز