مدیر کل پست قم:

مرسوله‌های پستی ناشران قم با ۴۰ درصد تخفیف ارسال می‌شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۰۹:۴۹:۴۹
کد خبر: ۴۶۷۷۹۰
مرسوله‌های پستی ناشران قم با ۴۰ درصد تخفیف ارسال می‌شود
مدیرکل شرکت پست استان قم گفت: تفاهم نامه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده که هزینه ارسال مرسوله‌های پستی ناشران با ۴۰ درصد تخفیف ارسال شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رحمان بیرانوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹ اکتبر به روز جهانی پست نام‌گذاری شده است، افزود: تعدادی از کشورها تصمیم گرفتند اتحادیه تشکیل دهند تا ترانزیت‌های پستی در این کشورها آزاد و نرخ محموله‌های ارسالی‌ها به صورت یکنواخت باشد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار این اتحادیه ۲۲ کشور بودند، افزود: چهار سال پس از تشکیل این اتحادیه ایران به عضویت آن درآمد و امروز ۱۶۲ کشور عضو آن هستند.

بیرانوند گفت: با حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جاری اساسنامه پست کشور تصویب و مقرر شد تمام امور حاکمیتی در خصوص قبول و توزیع مرسوله‌های پستی باید از سوی شرکت پست صورت گیرد و همچنین عضویت در اتحادیه‌ها و مجامع بین المللی در زمینه پست و مدیریت تمبر که اوراق بهادار به شمار می‌رود نیز به شرکت پست واگذار شود و کلیه محموله‌های پستی خرید و فروش اینترنتی نیز بر عهده شرکت پست است و هیچ‌کدام از دستگاه‌ها حق پست گری ندارند.

وی گفت: شرکت پست استان قم در سال ۹۴ در زمینه کیفیت رتبه سوم را داشته و امسال نیز تاکنون در رتبه هفتم قرار دارد.

مدیرکل پست استان قم اضافه کرد: در خصوص شاخصه‌هایی که استانداری در زمینه حقوق شهروندی و موضوع عفاف و حجاب در نظر گرفته شرکت پست استان قم رتبه خوبی به دست آورده و ما در زمینه پست پیشتاز در کشور رتبه برتر را داریم.

اختصاص یک و نیم میلیارد تومان برای تقویت بخش لجستیک پست قم

وی ادامه داد: یک و نیم میلیارد تومان برای تقویت بخش لجستیک پست استان قم هزینه شده است و امروز اکثر ناشران؛ مرسولات و محصولات فرهنگی خود را از طریق پست به مخاطبان خود ارسال می‌کنند.

وی عنوان کرد: ۵ هزار متر زمین برای گسترش پست استان قم درخواست شده که بخشی از هزینه‌های آن را استانداری و بخشی را نیز شرکت پست استان تقبل کرده است که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ناحیه پستی پردیسان در سال ۹۴ افتتاح شد، افزود: منطقه پردیسان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که مردم برای دریافت خدمات پستی مجبور به تردد به قم بودند و با افتتاح ناحیه پستی پردیسان امروز شاهد انجام ۴ هزار مرسوله پستی در این منطقه هستیم که در مجموع موجب کاهش ۸ هزار سفر داخل شهری شده است.

وی با بیان اینکه شرکت پست استان قم امروز ۳ ناحیه مرکزی در بلوار ۱۵ خرداد، میدان مطهری و پردیسان دارد، افزود: تفاهم نامه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد به امضا رسیده که هزینه ارسال مرسوله‌های پستی برای ناشران از سوی این وزارتخانه تا ۴۰ درصد تخفیف داده می‌شود که مورد استقبال ناشران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ثبت نام کارت هوشمند ملی یکی دیگر از اقدامات شرکت پست استان قم است، افزود: امروز برای انجام این کار ازدحامی وجود ندارد و شهروندان کمتر از ده دقیقه می‌توانند درخواست خود برای ثبت کارت هوشمند ملی را در نواحی پست استان قم انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز