معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

عدم پشتیبانی مالی، فنی و مدیریتی مشکلات اصلی پروژه ۱۵ خرداد قم است

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۰:۳۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۰۵۵۳
عدم پشتیبانی مالی، فنی و مدیریتی مشکلات اصلی پروژه ۱۵ خرداد قم است
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم عدم تامین مالی، فنی و مدیریتی را عمده‌ترین مشکلات پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد و عماریاسر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا قاری قرآن امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی پروژه 15 خرداد گفت: جلسه برخی مدیران استان برگزار شد و تصمیمات کلی گرفته شد تا تکلیف پروژه از نظر قراردادی روشن شود.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه قائم به عنوان پیمانکار در پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد و عماریاسر تصریح کرد: به دلیل همین امر ورود به مباحث قراردادی ملاحظات خاصی داشت که در این مورد هماهنگی‌هایی با مدیران استان صورت گرفت.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با تاکید بر اینکه اتفاق نظر مدیران استان بر این است که هرچه سریع‌تر باید وضعیت پروژه 15 خرداد مشخص شود، افزود: جلسه با پیمانکار هم برگزار شده و برنامه پیمانکار برای ادامه کار را خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکار اذعان دارد که در زمانبندی مشخص شده تا 10 آذر پروژه را تکمیل خواهد کرد، گفت: قطعاً این امر امکان پذیر نخواهد بود و شهرداری سعی دارد یا مستقیماً به پروژه ورود کرده و یا مسائل حقوقی جنبی و مباحث قراردادی را پیگیری کند.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه براساس تعهد پیمانکار اگر در زمانبندی مشخص شده پروژه به اتمام نرسد باید آن‌ را تحویل شهرداری دهد، خاطرنشان کرد: اگر پیمانکار براساس توافق عمل کند باید پروژه را تحویل شهرداری دهد وگرنه باید پیگیر مباحث حقوقی باشیم.

وی با بیان اینکه نوع قرارداد منعقد شده در این پروژه تأثیر زیادی در مشکلات به وجود آمده داشته است، گفت: قراردادی که بین شهرداری و پیمانکار متعقد شده به طور کامل براساس تهاتر بوده و پیمانکار باید به تنهایی نقدینگی را تأمین می‌کرده که در این مسیر دچار مشکلاتی شده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم عمده‌ترین مشکل پیمانکار پروژه 15 خرداد را عدم توانایی پشتیبانی مالی دانست و خاطرنشان کرد: البته برخی مسائل فنی و مدیریتی نیز در روند کند پروژه 15 خرداد مؤثر بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز