آیت‌الله سعیدی تأکید کرد

لزوم بهره‌مندی از هنر در ترویج معارف دینی

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۲:۰۲:۵۵
کد خبر: ۴۷۲۷۷۷
لزوم بهره‌مندی از هنر در ترویج معارف دینی
امام جمعه قم بر لزوم بهره‌مندی از هنر در ترویج معارف دینی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با جمعی از اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن محراب آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به گسترش مراسم‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: هر ساله به برکت عزاداری نیکان و خوبان بشریت به عظمت حماسه کربلا افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) در حادثه کربلا زیبایی‌های بسیاری خلق کرده‌اند، اضافه کرد: این زیبایی‌ها باید برای اقشار مختلف مردم جامعه تبیین شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه هنری به دستاوردهای مطلوبی رسیده است، مطرح کرد: به برکت این فعالیت‌ها آموزه‌های مختلف دینی در قالب هنر به اقشار مختلف مردم انتقال داده می‌شود.

وی از برگزاری دومین جشنواره هنر و تبلیغ یاد کرد و گفت: قم متولی شخصیت‌های برجسته دینی است به همین علت باید در همایش‌ها و جشنواره‌های خود از هنرمندان بزرگ تاریخ اسلام یاد شود.

سعیدی بر افزایش کیفیت محتوای منابع تأکید کرد و ادامه داد:‌ علاوه بر توجه به موضوع کتاب‌آرایی باید نسبت به افزایش کیفیت محتوا توجه ویژه داشته باشیم تا این محتوا برای افراد کاربرد داشته باشد؛ زیبایی باید در خدمت معارف باشد به همین علت معارف نباید محو در زیبایی‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه حاشیه نباید بر متن غلبه کند، عنوان کرد:‌ رهبر انقلاب اسلامی به عنوان یک هنرمند برجسته بر اجرای مطلوب برنامه‌های هنری جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم نظارت می‌کنند.

نظر شما