معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س):

کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۲:۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۷۳۲۸۱
کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) برگزار می‌شود
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س) با آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: آستان مقدس امروز در کنار ایجاد فضای معنوی و زیارتی، مدرسه‌ای برای تعلیم و نشر آموزه‌های دینی شده است.

وی افزود: علاوه بر برپایی درس اساتید و بزرگان حوزه و درس و بحث طلاب در حرم کریمه اهل بیت(س)، کارهای زیادی در راستای نشر معارف قرآن و عترت در این حرم شریف انجام می‌شود که از جمله آنها، خدمات کتابخانه‌ای، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی، مجالس و محافل مختلف معرفتی و... که پیش از اذان صبح تا پاسی از شب به صورت روزانه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) از سوی آستان مقدس گفت: نخستین کنگره درباره شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و دومین کنگره درباره علی بن ابراهیم قمی برگزار شد که آثار و برکات فراوانی داشت سومین کنگره نیز با عنوان حضرت آمنه سلام الله علیها، مادر گرامی پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: مادر حضرت محمد(ص) شخصیتی هستند که بر گردن بشریت حق بزرگی دارند، این در حالی است که آثار موجود درباره این بانو کم است. متأسفانه در برخی از این منابع، شخصیت ایشان به صورت نادرست معرفی شده است.

فلاحی با اشاره به وظیفه بزرگی که در این عرصه بر دوش مسلمانان است، گفت: این کنگره در راستا ادای حقی به اندازه توانمان در معرفی این بانوی بزرگ است که انتظار می‌رود 50 اثر علمی در این عرصه تولید و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. همچنین ترجمه آثار موجود به زبان فارسی نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس در ادامه برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) را عاملی برای وحدت مذاهب مختلف اسلامی عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز