رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

رشد جایگاه آموزش پزشکی در قم/زیرساخت های درمانی قم تقویت می شوند

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۴:۵۷:۱۶
کد خبر: ۴۷۳۴۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: جایگاه آموزش پزشکی و همچنین زیرساخت های درمانی قم در حال تقویت است که باید دانشجویان جدیدالورود تلاش کرده و در اعتلای فضای علمی بکوشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در همایش دانشجویان جدیدالورود طی سخنانی به جایگاه علمی شهر قم اشاره کرد و ابراز داشت: قم شهر علم و اجتهاد است و باید دانشجویان در این شهر نهایت تلاش خود را انجام داده در راستای ارتقا جایگاه علمی بکوشند.

وی عنوان داشت: تعالی و سعادت هر جامعه در گرو پیشرفت حوزه علم و پژوهش است که توسط نخبگان آن جامعه این موضوع محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: هیچ جامعه ای بدون وجود نخبگان و توجه به مسائل علمی و پژوهشی پیشرفت نمی کند که این نشان دهنده جایگاه برجسته دانشجویان در اعتلای جامعه است.

دکتر ایرانی خواه با تاکید بر اینکه دولتمردان باید به موضوع نخبگان و رشد فضای علمی کشور توجه کرده و در سیاستگذاری ها به این موضوع اهتمام داشته باشند گفت: طی سال های اخیر شاهد چنین روندی در جامعه هستیم به گونه ای که این توجه دولتمردان و سیاستگذاری های آنها موجب ارتقا رتبه علمی ایران در جهان شده است.

وی به موضوع اخلاق اشاره کرد و گفت: اخلاق امر بسیار مهمی در کنار مسائل علمی و در واقع مهمتر از علم است و باید همواره به موضوع اخلاق و معنویت توجه داشته باشیم چرا که اگرعلم منهای اخلاق در جامعه ای رشد کند، نه تنها آن علم موجب اعتلا نخواهد شد، بلکه اثرات مخرب بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به باوردهای دینی و مسائل مذهبی در کشور گفت: باید بدون تردید توجه به بعد اخلاق فردی، حرفه ای و اجتماعی سر لوحه همه فعالیت ها و برنامه ریزی ها باشد.

دکتر ایرانی خواه با بیان اینکه زمان به سرعت در حال سپری شدن است گفت: دانشجویان باید از فرصت دانشجویی و جوانی نهایت استفاده را برده و در راستای اعتلای علم و سعادت و استقلال و سربلندی جامعه اسلامی تلاش مستمر کنند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه قم گفت: قم دارای جایگاه بسیار رفیعی است اما از نظر علوم پزشکی و زیرساخت های درمانی و پزشکی دارای عقب ماندگی هایی بود که با اهتمام دولت یازدهم شاهد رفع این عقب ماندگی ها و کاستی ها هستیم.

دکتر ایرانی خواه بیان داشت: ساخت چندین بیمارستان و اضافه شدن 750 تخت بیمارستانی تا پایان دولت یازدهم به مجموعه تخت های بیمارستانی استان، یکی از خدمات دولت است که انشاالله در صورت حمایت و همدلی مسئولان دولسوز استانی محقق خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز