معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم خبرداد

پیشرفت ۹۷ درصدی ساخت و تجهیز بیمارستان فرقانی قم

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۲:۳۷:۲۴
کد خبر: ۴۷۴۴۰۰
پیشرفت ۹۷ درصدی ساخت و تجهیز بیمارستان فرقانی قم
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیمارستان فرقانی قم با پیشرفت 97 درصدی در ساخت و تجهیز بزودی به چرخه بهداشت و درمان استان اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی اصغر اکرمی با بیان اینکه مراحل تکمیل ساختمان و تجهیز  بیمارستان فرقانی قم طبق برنامه زمان بندی و با افزایش نیروی انسانی و مدت زمان فعالیت از سوی پیمانکار طرح و با حضور مستمر تیم های کارشناسی، نظارتی و اجرائی این دانشگاه به سرعت در حال انجام است گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فرقانی با 350 تخت در 9 طبقه و با متراژ 27 هزار مترمربع مراحل پایانی ساخت و تجهیز را پشت سر می گذارد.

وی افزود: این بیمارستان دارای بخش های اورژانس، جراحی، آی سی یو(مراقبت های ویژه)، ان آی سی یو(مراقبت های ویژه نوزادان)، جراحی زنان، داخلی زنان، جراحی مردان، داخلی مردان، اطفال و بخش های جانبی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و فضاهای پشتیبان است.

وی با اشاره به گذشت 13 سال از آغاز عملیات ساخت بیمارستان فرقانی گفت: به دلایل گوناگون روند ساخت و تجهیز این بیمارستان در گذشته با کندی انجام گرفت اما از سال 93 با پیگیری های مسوولان این دانشگاه قرارداد پیمانکار بیمارستان فرقانی بروز و عملیات تکمیل آن از سر گرفته شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: به دلیل مشکلات اجرائی تکمیل عملیات عمرانی این بیمارستان در سال 1394 با تاخیر مواجه شد و همین موضوع باعث به تعویق افتادن زمان افتتاح بیمارستان فرقانی شده است.

دکتر اکرمی افزود: برای حل مشکلات اعتباری مربوط به این طرح برای نخستین بار تسهیلات بانکی به مبلغ 500 میلیارد ریال اخذ و در بیمارستان مذکور هزینه شده است.

وی با تاکید بر عزم جدی مسوولان دانشگاه بر استفاده از همه ظرفیت ها برای تجهیز این بیمارستان با امکانات و ظرفیت های نوین درمانی تقدیر از مساعدت های وزارت متبوع در اختصاص اعتبارات در سال گذشته و امسال جهت تکمیل عملیات ساختمانی و اختصاص تجهیزات پزشکی به روز و پیشرفته و صدور مجوز استخدام برای بیمارستان مذکور گفت: اضافه شدن هرچه سریعتر بیمارستان فرقانی به چرخه خدمات درمانی استان موجب تسهیل در ارائه خدمات درمانی به مردم قم و همچنین شهرهای همجوار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز