معاون شهرداری قم

۸۵۰ متر از حفاری مکانیزه مترو قم باقی‌مانده است

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۳:۰۳:۲۹
کد خبر: ۴۷۴۴۳۴
۸۵۰ متر از حفاری مکانیزه مترو قم باقی‌مانده است
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: حفاری مکانیزه در مراحل پایانی خود قرار دارد و هم‌اکنون کمتر از ۸۵۰ متر از این تونل باقی‌مانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت حفاری تونل و ایستگاه‌های مترو قم اظهار داشت: حفاری مکانیزه در مراحل پایانی خود قرار دارد و هم‌اکنون کمتر از 850 متر از این تونل باقی‌مانده که اگر مشکل خاصی پیش نیاید ظرف مدت دو ماه آینده دستگاه TBM از تونل خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع حدود 3 هزار و 800 متر حفاری دستی قریب به 800 متر آن انجام‌ شده است تصریح کرد: بخش حفاری دستی به علت قرار گرفتن در فاز دوم بهره‌برداری فعلاً در اولویت سازمان نیست و تداخلی هم با روند فعلی پروژه ایجاد نمی‌کند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای فاز نخست مترو 6 ایستگاه پیش‌بینی‌ شده است که در تمامی این ایستگاه‌ها به جز یکی از آن‌ها که معارض دارد در حال فعالیت هستیم.

وی با اشاره به زمان‌بندی مشخص برای بهره‌برداری از مترو و احداث ایستگاه‌ها عنوان کرد: به‌صورت هفتگی روند پیشرفت پروژه کنترل می‌شود تا در صورت وجود مشکلات سریعاً نسبت به برطرف آن اقدام شود.

قاری قرآن ادامه داد: میدان شهید مطهری به علت مرکزیت در شهر قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در حال حاضر ایستگاه شهید مطهری در حال تکمیل شدن است و تا پایان هفته مسیر این میدان برای رفت‌وآمد بازگشایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسیر تردد میدان شهید مطهری به سمت خیابان هدف و برخی از معابر به دلیل اهمیت تا پایان هفته بازگشایی می‌شود گفت: فعالیت‌های ایستگاه میدان شهید مطهری از این‌ پس در زیرزمین و در طبقات انجام می‌شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم اضافه کرد: تمام تلاش و عزم مدیریت شهری بر آن است که پروژه‌های نیمه‌تمام مانند مترو هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز