رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

اجرای اردوهای جهادی توسط دانشجویان از ثمرات انقلاب است

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۳:۴۴:۵۲
کد خبر: ۴۷۵۶۱۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اجرای اردوهای جهادی از ثمرات انقلاب است گفت: برگزاری اردوهای جهادی توسط دانشجویان قمی باید در خود استان قم رخ دهد چرا که در استان نیازهای بسیار مبرمی داریم که نیاز است دانشجویان در قالب اجرای طرح های جهادی به رفع مشکلات بپردازند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه گفت: فعالیت در عرصه های مختلف توسط تشکل های دانشجویی ضروری است و برای مسئولان هم تکلیف است که به تحقق این امر مساعدت شایسته داشته باشند.

وی افزود: البته تشکل های دانشجویی باید همسو با همان دانشگاه کار را پیگیری و دنبال کنند، مثلا در دانشگاه علوم پزشکی انتظار است که تشکل های دانشجویی کارهایی با اولویت نیازهای فرهنگی و جهادی استان باشد.

دکتر ایرانی خواه بیان داشت: البته ما قائل به این نیستیم که دانشجو تک بعدی رشد کند اما دانشجوی پزشکی به قدری مشغول تحصیل می شود که باید کانون های دانشجوی آن در راستای مسائل پزشکی فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه در خصوص اجرای اردوهای جهادی گفت: برگزاری اردوهای جهادی امر بسیار مهمی است که در اعتلای فکری دانشجویان عزیز و تقویت روحیه انقلابی و جهادی آنها اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های اردوهای جهادی از ثمرات انقلاب است افزود: برگزاری اردوهای جهادی توسط دانشجویان قمی باید در خود استان قم رخ دهد چرا که در استان قم نیازهای بسیار مبرمی داریم که نیاز است دانشجویان در قالب اجرای طرح های جهادی به رفع مشکلات بپردازند.

دکتر حکیم الهی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت کانون های دانشجویی گفت: کانون ها برای اجرای برنامه باید با مدیر فرهنگی ارتباط مستمر داشته و تاییده کارهای خود را از طریق این مدیر کسب کنند.

وی بیان داشت: در راستای کارهای فرهنگی و همچنین تفریحی برای دانشجویان اقدامات گسترده ای برنامه ریزی شده تا بتوانیم در کنار مسائل درسی برنامه های متنوع دیگری را نیز برای دانشجویان فراهم آوریم.

حجت الاسلام طاهری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه به موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدم سبک صحیح زندگی موجب شده تا مشکلات بسیاری در جامعه ایجاد شود و باید در این زمینه اساتید دانشگاه فعالیت بیشتری داشته و دانشجویان را آگاه سازند.

وی ادامه داد: در این زمینه کارگاه های آموزشی را در نظر گرفته ایم و اقدامات و کارهایی نیز صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم در عرصه سبک زندگی اسلامی گام های اساسی برداریم.

حجت الاسلام طاهری گفت: یکی از اقدامات انجام شده برگزاری کارگاه پژوهشی در مسجد مقدس برای دانشجویان بود که جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مباحث مهدویت برگزار شد و مقرر شد این جلسات ادامه داشته باشد.

در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت اجرای طرح اردوهای جهادی توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز