کاراته‌کای قم قهرمان جهان شد/ درخشش دومین طلای دنیا روی سینه مهدی‌زاده

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۸:۵۴:۴۸
کد خبر: ۴۷۵۸۵۹
کاراته‌کای قم قهرمان جهان شد/ درخشش دومین طلای دنیا روی سینه مهدی‌زاده
ستاره کاراته استان قم برای دومین بار موفق به کسب رتبه نخست، مقام قهرمانی و نشان طلای پیکارهای کاراته قهرمانی مردان جهان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، کاراته‌کایی که دو سال قبل در مسابقات کاراته 2014 قهرمانی جهان در آلمان امیر مهدی‌زاده را از رسیدن به دیدار نهایی محروم کرده بود این بار در مقابل چهره شاخص کاراته استان قم و کشورمان حرفی برای گفتن نداشت و مهدی‌زاده با اقتدار وی را شکست داد.

شامگاه امروز رقابت‌های کاراته 2016 قهرمانی جهان در شهر لینز کشور اتریش پیگیری شد و ستاره کاراته استان قم که برای سومین دوره متوالی در این سطح از مسابقات حضور یافته، در مسیر کسب سومین مدال جهانی متوالی خود بر حریفی از هلند غلبه کرد و قهرمان شد.

کاراته‌کای پرتوان استان قم که در مسابقات جهانی سال‌های 2012 و 2014 نیز حضور داشته و سومین حضور مستمر در مسابقات جهانی را تجربه می‌کرد، بعد از مدال طلای رقابت‌های جهانی سال 2012 در شهر پاریس فرانسه و مدال برنز سال 2014 در شهر برمن آلمان، در شهر لینز اتریش سومین مدال متوالی خود و دومین نشان طلای جهانی را به دست آورد و بار دیگر تاریخ‌ساز شد.

امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته استان قم که در وزن منهای 60 کیلوگرم همراه با تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان راهی مسابقات کاراته 2016 قهرمانی جهان شده، رقابت‌های خود در این وزن را با برتری قاطع هفت بر صفر برابر رقیبی از کشور کرواسی به نام مارکو روکاوینا آغاز کرد.

وی در مرحله دوم پیکارهای وزن خود برابر کاراته‌کای دیگر از قاره‌ کهن به نام گو جو یئونگ از کشور کره جنوبی صف‌آرایی کرد و در حالی که کاراته‌کای کره‌ای رقیبی از آفریقای جنوبی را مغلوب کرده و به دیدار این مرحله رسیده بود، چهار بر صفر برابر مهدی‌زاده باخت.

امیر مهدی‌زاده با برتری برابر نماینده کره جنوبی در دور سوم به مصاف نماینده ایتالیا  رفت و توانست لوکا مارسکا از ایتالیا را نیز با نتیجه بسیار خوب 9 بر سه از پیش‌رو بر داشته و علاوه بر حفظ اقتدار خود در راه کسب مدال طلا، راهی مرحله چهارم پیکارهای این وزن در مسابقات جهانی 2016 شود.

ملی‌پوش کاراته استان قم در ادامه پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم برابر احمد محمد فهد از کشور اردن به میدان رفت و چهار بر صفر حریف را شکست داد تا در مرحله پنجم برابر آگودجیل سوفیان از کشور فرانسه قرار بگیرد و وی را نیز دو بر صفر مغلوب کرده و راهی فینال شود.

با توجه به اینکه داگلاس سانتوس رقیب مطرح برزیلی و حریف امیر مهدی زاده در فینال مسابقات جهانی سال 2012 پاریس در مرحله سوم رقابت‌ها از گردونه مسابقات 2016 اتریش کنار رفته، مهدی‌زاده در مسابقه نهایی وزن منهای 60 کیلوگرم مقابل حریف هلندی با اقتدار به برتری رسید.

جفری برنز حریف هلندی امیر مهدی‌زاده دارای رنکینگ سه کاراته جهان در وزن منهای 60 کیلوگرم است در دیدار نهایی پیکارهای جهانی 2016 برابر ستاره کاراته ایران و استان قم با نتیجه جالب توجه 9 بر یک شکست خورد و بدین‌ترتیب مهدی‌زاده بعد از جهانی 2012 پاریس بار دیگر در لینز اتریش به مدال طلا دست یافت.

نظر شما