معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

پذیرایی و اسکان روزانه ۸۰ هزار نفر در موکب‌های استان قم

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۲:۲۴:۱۶
کد خبر: ۴۷۷۱۱۱
پذیرایی و اسکان روزانه ۸۰ هزار نفر در موکب‌های استان قم
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: موکب‌هایی که از سوی استان قم در اربعین حسینی برپا می‌شود، پذیرایی و اسکان روزانه ۸۰ هزار نفر را در برنامه خود دارند؛ همچنین تمام امکاناتی که در موکب‌ها ارائه می‌شود، از ناحیه نذورات مردمی تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یونس عالی پور امروز  در دیدار اعضای ستاد اربعین استان قم با آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد اربعین استان قم در اربعین امسال در کربلای معلی، عنوان کرد: تا کنون 31 موکب در استان قم اعلام آمادگی کردند که تا کنون مراحل راه اندازی 22 موکب در اربعین قطعی شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار داشت: موکب‌هایی که از سوی استان قم در اربعین حسینی برپا می‌شود، پذیرایی و اسکان روزانه 80 هزار نفر در این موکب‌ها برنامه ریزی شده است.

عالی پور افزود: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است تا کارهای ارزنده و ویژه ای در مباحث فرهنگی اربعین صورت بگیرد و همه مسئولین استانی درصدد هستند تا پیگیر و خدمت رسان مناسب برای زوار باشند.

وی بیان کرد: هر استان در ایان اربعین یک موکب دارد و استان قم به اندازه همه استان‌ها موکب برپا می‌کند، همچنین استان قم معبر است و در محور مواصلاتی چندین استان قرار دارد؛ زائرانی که به سمت مهران می‌روند و در برگشت خود از استان قم عبور می‌کنند که ما هم کار داخل کشوری وپذیرایی و راهنمایی و خدمت رسانی به زوار را خواهیم داشت و هم در عراق فعالیت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: سال گذشته 10 درصد مردم قم به کربلا مشرف شدند امسال پیش بینی می‌شود که 10 تا 20 درصد مردم قم به کربلا مشرف شوند.

عالی پور تصریح کرد: تمام امکاناتی که در موکب‌ها ارائه می‌شود، از ناحیه نذورات مردمی تأمین می‌شود و حتی یک ریال از بودجه دولتی صرف این کار نمی شود؛ تمام خدمات دو موکب بزرگ آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران هم از نذورات مردمی تأمین می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز