آیت‌ الله نوری همدانی:

اربعین ظرفیتی برای معرفی فرهنگ اهل بیت (ع) به دنیاست

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۲:۳۰:۵۱
کد خبر: ۴۷۷۱۲۲
اربعین ظرفیتی برای معرفی فرهنگ اهل بیت (ع) به دنیاست
آیت الله نوری همدانی با بیان این که جریان اربعین یک مسئله سیاسی شده است، گفت: دشمن شیعه‌هراسی و اسلام‌هراسی را در جهان رواج داده است و ما باید از ظرفیت اربعین برای معرفی فرهنگ اهل بیت (ع) استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله نوری همدانی، در دیدار اعضای ستاد اربعین استان قم، عنوان کرد: کسانی که با اخلاص و اراده قاطع در این راه قدم برداشتند، دارای ثواب و اجر فراوان از سوی خداوند هستند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: در هر کاری آنچه که بسیار اهمیت دارد، نظم است، ما باید با توجه به تمام ابعاد، آنچنان در کار و خدمات خود نظم و برنامه ریزی داشته باشیم که در اداره برنامه‌های اربعین موفق باشیم.

آیت الله نوری همدانی افزود: ما در همه ابعاد از نظر اقتصاد، امنیت، نظم و برنامه ریزی باید الگو باشیم و موکب‌های منظم و مرتبی از سوی قم داشته باشیم.

وی با بیان این که اولین برنامه ما در اربعین نظم و برنامه ریزی دقیق است، گفت: زیارت سید الشهداء (ع) دارای ثواب و فضیلت فراوان است، امام حسین (ع) مکتبی احداث کرده است که در فرآیند زمان و مکان باید از آن درس گرفت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این که یکی از جریان‌ها در ایام اربعین، جریان سیاسی است، تصریح کرد: جریان اربعین یک مسئله سیاسی شده است؛ ملت‌های دیگر در برابر ما بی تفاوت نیستند و دشمنان برای ما نقشه‌هایی دارند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقشه‌های آمریکا، اسرائیل و آل سعود؛ تأکید کرد: ما در برابر دشمنانی قرار گرفتیم که یک لحظه از فکر ما غافل نیستند و علیه ما نقشه دارند.

وی با تأکید بر این که جریان اربعین یک جریان سیاسی شده است، عنوان کرد: هیچ قدرتی نمی تواند 30 میلیون جمعیت را در یک نقطه جمع کند؛ دیانت ما سیاست ما و سیاست ما دیانت ماست و ما باید برنامه ریزی کنیم که از این جمعیت چگونه باید از جنبه سیاسی بهره برداری کنیم.

مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: تأکید اهل بیت (ع) این است که فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) احیا شود؛ امروز دشمن سعی می‌کند که این نظام و فرهنگ اسلام به دنیا معرفی نشود و شیعه هراسی و اسلام هراسی در جهان به راه انداخته است و ما باید از ظرفیت اربعین برای معرفی فرهنگ اهل بیت (ع) استفاده کنیم.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ما روایات فراوان داریم که مسلمان بر مسلمان حقوقی دارد؛ مسلمانان باید با هم یک زندگی متوازن و متکامل داشته باشند و از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و .... با هم برابر باشند؛ در فرهنگ اسلام جنبه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این مطلب برای ما بیان شده است، اما تا کنون عملی نشده است.

وی اضافه کرد: اگر فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) به درستی در جامعه پیاده می‌شد، امروز مسلمانان از نظر فرهنگ، سیاست و اقتصاد خیلی جلوتر بودند؛ امروز فرصتی است که اخبار فرهنگ اسلام  واهل بیت (ع) در جامعه عملی شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: جامعه نیاز به مدیر دارد تا فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه عملی شود و امروز این مسئله در جامعه ما محقق شده است.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که فرهنگ و درک و فهم و اتحاد ما در سیاست و اقتصاد ما تأثیر دارد، گفت: جریان سیدالشهدا (ع) یک فرهنگ است و ما در این فرهنگ مطالب و دُرهای فراوان داریم و باید آنها را استخراج و به دنیا معرفی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس روایات اسلامی، خداوند به امام حسین (ع) در برابر تأسیس مکتب عاشورا چهار چیز عنایت کرد، اولین فضیلت این است که امامان را از ذریه آن حضرت قرار داد؛ خداوند شفا را در تربت امام حسین (ع) قرار داده است، اجابت دعا را در زیر قبه آن حضرت قرار داده است و زائرانی که به زیارت آن حضرت می‌روند، در آن ایام عمر آنها حساب نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز