با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

مرکز تبادل ترافیک قم افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۷۷۷۰۸
مرکز تبادل ترافیک قم افتتاح شد
مرکز تبادل ترافیک داده استان قم طی مراسمی با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرکز تبادل ترافیک داده استان قم  با حضور جمعی از مسؤلان، در تالار امام جواد(ع) استانداری قم افتتاح شد.

در این مراسم آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، سید مهدی صادقی استاندار قم و حجت الاسلام شهریاری عضو شورای عالی فضای مجازی حضور داشتند.

مدیر کل ارتباطات زیرساخت قم در این مراسم اظهار داشت: مراکز تبادل ترافیک داده ملی در واقع کانون تمایز شبکه ملی اطلاعات از شبکه اینترنت به شمار می‌رود به نحوی که با راه‌اندازی این مرکز مشترکان می‌توانند برای دریافت محتوای داخلی به جای مسیر متداول اینترنتی، از طریق روتر شرکت خدمات دهنده به مراکز تبادل ترافیک وصل شده و هزینه اتصال خود را به یک سوم هزینه ارتباط اینترنتی کاهش دهند.

مهرداد تراببیان با بیان اینکه قم مرکزیت جهان اسلام را دارا است، گفت: بر ما وظیفه بود تا این مرکز را در استان افتتاح کنیم و این مرکز به عنوان بخشی از مرکز تبادل ترافیک تهران، با هدف حمایت از تولیدگنندگان محتوا و ظرفیت عظیمی که در این شهر مقدس و حوزه‌های علمیه وجود دارد صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت قم افزود: گرچه راه اندازی این مراکز هزینه بالایی دارد اما می‌تواند به اشتغال زایی در کشور کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز