معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

تولید اپلیکیشن موبایل توسط ۳۰ هزار گروه در کشور

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۷۷۱۰
تولید اپلیکیشن موبایل توسط ۳۰ هزار گروه در کشور
معاون وزیر ارتباطات گفت: در دو سال نیم گذشته با توسعه فضای مجازی در کشور بیش از ۳۰ هزار گروه نرم افزاری، اپلیکیشن موبایل تولید کردند و ۱۱۰ هزار محصول تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا آذری جهرمی در مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز در عرصه فضای مجازی شرکت ارتباطات زیرساخت مهم‌ترین کاری که پیگیری می‌کند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

وی با بیان اینکه زیرساخت همه شبکه‌های حیاتی در کشور شرکت زیرساخت است، گفت: راه‌اندازی مراکز تبادل ترافیک داده ملی فاز اول اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات است که در کنار سایر الزامات مورد نیاز، بستر اصلی تحقق شبکه ملی اطلاعات را فراهم می‌آورد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه رسانه مبتنی بر محتوا است، افزود: رسانه‌ها عامل مهم در انتشار مفاهیم و پیام اتحاد بین دوستان و پیروزی در فضای نبردهایی هستند که روبه روی ملت‌ها است و رکن مهم حاکمیت است که باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: در این فضا یک ساختار و شبکه جهانی برای توزیع محتوا وجود دارد و ساختاری است که رقابت در آن تنگاتنگ است لذا مجموعه‌هایی که به سرویس‌های پر قدرت اتصال نداشته باشند امکان رشد ندارند.

آذری جهرمی با بیان اینکه در زمان استفاده ما از گوگل، یاهو یا هر سرویس دیگری در واقع تابع قوانین کشور سازنده آن هستیم، افزود: راهبرد اجرای این سیاست پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات است که باید کیفیت مناسب برای محتوا و مصرف کننده داخلی ایجاد کند که در این صورت محتوا مطابق قوانین کشور خودمان تولید و آسیب‌ها کم‌تر می‌شود.

وی با طرح این سئوال که آیا در برابر این هجمه تهدیدهای موجود از جمله تهدیدهای امنیتی و فرهنگی باید عقب بنشینیم و فضا را ببندیم یا به جای آن باید به دنبال تولید محتوای مناسب بگردیم، گفت: عده‌ای معتقدند باید این فضا بسته شود و برخی دیگر بر این عقیده‌اند بستن معنایی ندارد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان  اینکه باید از این فضا استفاده و برنامه‌ریزی دقیق نماییم، عنوان کرد: برنامه‌ریزترین فرد در این عرصه در کشور ما مقام معظم رهبری است که مدت‌ها قبل راه کار خودشان را ارائه دادند.

وی گفت: وظیفه ما این است در جنگ نابرابر امروز در فضای مجازی با راه‌اندازی شبکه ملی موانع را از راه تولید کنندگان محتوا برداریم و توان بومی خود را ایجاد و توسعه دهیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه مراکزی که کارهای رسانه‌ای کوتاه می‌کنند باید در قم تقویت شوند، افزود: افتتاح مرکز تبادل داده قم این خصلت را بوجود می‌آورد که اگر قرار است محتوا تولید کنند دغدغه مالی نداشته باشند و هزینه‌های ارتباطات را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی ابراز داشت: در دوسال نیم گذشته با توسعه فضای مجازی در کشور بیش از ۳۰ هزار گروه نرم افزاری به  تولید اپلیکیشن موبایل پرداختند، ۱۱۰ هزار محصول تولید و تعداد زیادی اشتغال ایجاد شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید زمینه‌ای ایجاد شود تا از ظرفیت عظیم جوانان استفاده شود، افزود: چشم امید ما به جوانان است که به تولید محتوای مناسب بپردازند چرا که دولت نمی‌تواند تولید کننده خوبی باشد اما می‌تواند حمایت کند.

نظر شما