استاندار قم تاکید کرد

لزوم افزایش بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۰:۴۷:۲۶
کد خبر: ۴۷۸۰۰۵
لزوم افزایش بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه
استاندار قم با اشاره به اینکه رفع مشکلات اصلی کشور در کوتاه مدت شدنی نیست، گفت: افزایش سهم بودجه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ویژه در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در نشستی صمیمی با فناوران پارک علم و فناوری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه استان قم باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند، اظهار کرد: تحقق این امر نیازمند مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت مسؤولان اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های مورد نیاز جامعه اسلامی است، اضافه کرد: تاکنون فعالیت‌های مطلوبی در پارک علم و فناوری استان قم انجام شده است که توسعه این فعالیت‌ها می‌تواند آثار مطلوبی برای مردم به دنبال داشته باشد.

استاندار قم از ارتقای جایگاه پارک علم و فناوری استان قم یاد کرد و گفت: استانداری قم با توجه به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران در توسعه و پیشرفت استان، از ظرفیت‌های مختلف خود برای رفع موانع این بخش‌ها استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات اصلی کشور در کوتاه مدت شدنی نیست، مطرح کرد: افزایش سهم بودجه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ویژه در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

صادقی بر منسجم‌سازی حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: باید بر اساس نیاز استان قم به علوم انسانی اسلامی و فناوری‌های نرم نگاه ویژه داشته باشیم؛ گسترش حمایت دستگاه‌های دولتی می‌تواند افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان را رقم بزند.

وی با بیان اینکه سند توسعه فناوری در استان قم وجود ندارد، یادآور شد: برای رسیدن به الگوی مشخص باید این سند در استان قم تدوین شود تا استان بتواند در مسیر مشخصی به سمت اهداف موردنظر حرکت کند.

نماینده عالی دولت در استان قم وجود هماهنگی مطلوب میان مسؤولان استانی را یکی از ویژگی‌های قم برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت‌های جدید دانش‌بنیان که حامی تولید و صنعت هستند به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز