استاندار قم:

تلاش برای افزایش اقدام های حمایتی بیماران خاص ضروری است

۱۳۹۵/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۵:۵۰
کد خبر: ۴۷۸۲۸۰
تلاش برای افزایش اقدام های حمایتی بیماران خاص ضروری است
استاندار قم با اشاره به دغدغه ها و مشکلات بیماران خاص خواستار تلاش مسئولان برای کاهش این دغدغه ها و افزایش اقدام های حمایتی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در نشست با بیماران HIV، با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد نقش موثری در انتقال مشکلات مردم به مسئولان دارند افزود: تقویت تشکل ها موجب رساتر شدن صدای مردم خواهد شد.

وی با اشاره به نوع نگاه شهروندان به بیماری های خاص افزود: دستگاه های دولتی و بخش های اطلاع رسانی باید با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نسبت به آگاهی بخشی به مردم و کاهش فشارهای روانی به بیماران خاص گام های موثری بردارند.

صادقی با بیان این که از جهت حقوق شهروندی هیچ تفاوتی بین بیماران خاص و دیگر افراد جامعه نیست افزود: این مساله در جایگاه عمل نیاز به فرهنگ سازی دارد.

استاندار قم هم چنین با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: اعتبارات ویژه برای بیماران خاص در این طرح در نظر گرفته شده است.

ویروس نقص ایمنی انسانی (Human immunodeficiency virus) یا اچ‌آی‌وی (HIV)، عامل بیماری ایدز است. اچ‌آی‌وی ویروسی است که با مختل کردن کارکرد و ویران کردن گونه‌ای از یاخته‌های مسئول هماهنگی ایمنی منجربه نقص دستگاه ایمنی بدن انسان می‌شود که به آن ایدز می‌گویند. از زمان ورود HIV به بدن تا بروز ایدز ممکن است بین ۶ ماه تا 10 سال و یا بیش‌تر به درازا بکشد، در این مدت گرچه فرد به ظاهر تندرست به نظر می‌رسد، ولی ممکن است ویروس از او به دیگران سرایت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز