آیت‌الله علوی گرگانی:

برخی ارزش‌ها در جامعه جابه‌جا شده است/ همنشینی با اهل معرفت مانع از انحراف است

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۵:۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۷۹۲۷۷
برخی ارزش‌ها در جامعه جابه‌جا شده است/ همنشینی با اهل معرفت مانع از انحراف است
استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز در جامعه شاهد جابه‌جایی برخی ارزش‌ها هستیم به طوری که برخی، خوانندگی و امثال آن را افتخار می‌دانند در حالیکه نگاه ما همیشه باید به دستورات بزرگان و پیشوایان دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در دیدار گروهی از طلاب مدرسه علمیه بقیة الله که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد اظهار کرد: انسان‌ها نسبت به دیگر موجودات عالم هستی جایگاه رفیع و بلندی دارند.

وی افزود: در بین انسان‌ها جز تقوا ملاک دیگری برای برتری نیست و اهل علم و معرفت هستند که به تقوای الهی دست می‌یابند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برتری حاصل از فضل، کرامت، علم و آگاهی، انسان‌ها را در جایگاه بالاتری نسبت به یکدیگر قرار می‌دهد گفت: البته نباید به ظاهر توجه داشت زیرا حتی لباس روحانیت به تنهایی ملاک برتری در علم و معرفت نیست.

وی ادامه داد: کسانی که اهل فضل و معرفت علمی هستند هدایت‌گر جامعه شده و دیگران را راهنمایی می‌کنند تا به کمال و سعادت دست یابند.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: همنشینی با کسانی که انسان را به یاد خداوند می‌اندازند در اسلام توصیه شده زیرا همنشینی با دیگران، تاثیر زیادی روی آدمی دارد و سبب تغییر در رفتار و گفتار می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همنشینی با دوستان بد سبب انحرافات بزرگ در زندگی می‌شود خاطرنشان کرد: زمانی که آدمی به جایی برسد که اعمال بد خود را نیک ببیند، به بدترین جایگاه‌ها رسیده است.

وی گفت: این مسئله یکی از آفت‌های روزگار است و حضرت محمد(ص) در روایتی آن را پیش‌بینی کرده و فرموده بودند زمانی خواهد رسید که امت من چیزهای بد را خوب و اعمال پسندیده را بد می‌دانند.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: امروز در جامعه شاهد جابه‌جایی برخی ارزش‌ها هستیم به طوری که برخی، خوانندگی و امثال آن را افتخار می‌دانند در حالیکه نگاه ما همیشه باید به دستورات بزرگان و پیشوایان دینی باشد تا راه سعادت را گم نکنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز