مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد

اطعام ۴۰۰ هزار نفر در امامزاده‌های استان قم در ماه محرم

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۴:۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۶۹۵
اطعام ۴۰۰ هزار نفر در امامزاده‌های استان قم در ماه محرم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 400 هزار نفر در ماه محرم در مجالس عزاداری امامزاده‌های استان اطعام شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینی در امامزاده‌های استان اظهار کرد: برنامه سوگواری بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر در سطح امامزاده‌های استان قم برگزار شد و تأمین هزینه این برنامه از طریق عایدات وقف‌ها و در راستای اجرای نیت واقفان صورت گرفت.

وی ادامه داد: سوگواره بصیرت عاشورایی در 50 امامزاده در سطح شهر و روستای قم با استفاده از ظرفیت مبلغین اجرا شد، در ماه محرم برگزاری برنامه‌هایی همچون تجمع لبیک یا حسین، همایش احلی من العسل و تجمع رهروان زینبی را در سطح امامزاده‌های استان شاهد بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: 400 هزار نفر در ماه محرم در مجالس عزاداری در امامزاده‌های استان اطعام شدند، همچنین 80 تن از مبلغین از سوی اداره اوقاف در استان قم در ماه محرم به‌کارگیری شدند، 30 تن از آن‌ها در این ماه در مدارس تبلیغ کردند، تعداد دیگری هم در زندان‌های استان برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار کردند.

حسینی مقدم با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف در راستای تربیت حافظان قرآن اظهار کرد: در راستای تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، اداره اوقاف استان قم هم برنامه‌هایی را برای تربیت قرآن‌آموزان دارد که بر همین اساس امسال 7 هزار نفر زیر پوشش طرح این طرح قرار می‌گیرند و نکته حائز اهمیت اینکه 500 نفر آن‌ها از زندانیان هستند.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف استان قم موکب حضرت علی بن جعفر(ع) را برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات در بازگشت در مرز مهران برپا می‌کند، این موکب سال گذشته هم برپاشده بود و خدمات خوبی را به زائرین داد، امسال حضور 50 روحانی و خادم را در این موکب شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: موکب حضرت علی بن جعفر(ع) تا چند روز پس از اربعین هم برپا است و در آن برنامه‌های مذهبی همچون اقامه نماز جماعت، سخنرانی دینی، سینه‌زنی، کربلا شناسی و نجف‌شناسی برگزار می‌شود، همچنین برنامه‌های پشتیبانی از زائرین اربعین همچون پذیرایی هم در این موکب انجام خواهد شد.

حسینی مقدم با اشاره به تعداد بقاع متبرکه در سطح استان قم گفت: امامزادگان واجب‌التعظیم استان در 100 بقعه متبرکه دفن هستند، امسال در 50 بقعه متبرکه استان فعالیت‌های عمرانی از جمله ایجاد زائرسرا، بازسازی و توسعه فضای امامزاده و ساماندهی قبرستان‌ها اجرا شد، برخی از طرح‌های عمرانی امامزاده‌های استان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و این طرح‌ها در هفته وقف افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: قبرستان‌های بقاع متبرکه استان قم را ساماندهی کردیم و سطح این قبرستان‌ها سنگفرش شده است، فضای این قبرستان‌ها را اصلاح کردیم تا جوانان بیشتری به بقاع متبرکه استان بروند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در سطح امامزاده‌های استان مشاوران روحانی را مستقر کردیم که این مشاوران به مردم در مورد مسائلی از جمله مشکلات خانوادگی و تربیت کودکان مشاوره می‌دهند، این مشاوران روحانی و متخصص هستند و مدارک ارشد و دکتری دارند.

حسینی مقدم در پایان با اشاره به تشکیل هیئت‌های عزاداری جوانان در امامزاده‌های استان قم خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب اداره اوقاف استان تشکیل هیئت‌های تراز اسلامی برای پسران و دختران جوان به‌ صورت جداگانه در امامزاده‌های استان بود، این کار به‌صورت الگو در استان قم صورت گرفت و به دنبال گسترش آن به استان‌های دیگر هم هستیم، همچنین 70 درصد از افرادی که در کلاس‌های حفظ اداره اوقاف استان شرکت می‌کنند، از بانوان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز