با حضور دکتر لاریجانی

همایش پیرغلامان اهل بیت(ع) در قم برگزار شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۷:۰۹:۱۲
کد خبر: ۴۸۱۰۰۷
همایش پیرغلامان اهل بیت(ع) در قم برگزار شد
همایش پیرغلامان،نوغلامان، مداحان و سخنرانان اهل بیت(ع) با حضور دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، درابتدای این مراسم پیام آیت الله صافی گلپایگانی قرائت شد که در آن آمده است:

در درگاه ملک‌پاسبان حضرت سیّدالشهداء(ع) که فرشتگان مقرّب الهی افتخار دارند که طوق بندگی و زنجیر غلامی را بر گردن خود اندازند و پیامبران الهی بر زیارت آن امام مظلومان و ابوالاحرار بر یکدیگر سبقت می‌گیرند و خداوند قادر متعال، نظر لطف و مرحمت و مهربانی و عطوفت خود را به زائران آن حرم آسمانی دارد عظمت و بزرگی خادمان و مدّاحان و ذاکران و پیرغلامان بارگاهش بیشتر معلوم می‌شود.

در ادامه این پیام آمده است: این چه عزّتی است که خدای مهربان به آنها عنایت فرموده که منصب بزرگ خادمی سالار شهیدان و رهبر مظلوم آزادمردان جهان یعنی حضرت مولی الکونین ابا عبدالله الحسین علیه افضل صلوات المصلین را به آنها اعطاء فرموده تا بر همه انسان‌ها و پادشاهان فخر بفروشند و بر قامت والای خود خلعت زیبای مداحی و نوحه‌گری را بپوشانند.

در این پیام اضافه شده است: اینجانب به شما بزرگان مادحین و وعّاظ و در یک کلمه خدمه آستان مقدّس جهانی امام حسین(ع)درود می‌فرستم و بر مقام عظیم شما غبطه می‌خورم، و با حالت تضرّع و زاری و انابه عرض می‌کنم: «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً»؛

در این پیام تصریح شده است: قدر و منزلت خود را بدانید و بر چاکری و نوکری آستان سیّد الاحرار افتخار کرده و شکر خدای بزرگ را بر این عنایت ویژه به‌جا آورید.

در پایان این پیام آمده است:‌ ان‌شاء‌الله تعالی عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) شامل همه عزاداران و مادحان و ذاکران با اخلاص آن حضرت باشد که اهداف مقدّس نهضت بزرگ حسینی را که امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز و زکات است را در جوامع اسلامی احیا کنند.

در ادامه دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: ذکر حسینی امر مهمی است که باید مد نظر بوده و باید در زندگی خود همواره به آن توجه کنیم.

ولی عنوان داشت: صحبت کردن در خصوص اهل بیت بسیار ارزشمند بوده و با افراد عادی متفاوت است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فهم اولیای دین که در مقام تکوین نقش دارند باید از راه عشق و محبت باشد و از این طریق درک کنیم.

دکتر لاریجانی عنوان داشت: کار مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) بسیار مهم است چرا که افراد را برای آشنایی بیشتر با اهل بیت(ع) آشنا می کنند.

وی با تحسین از برگزار کنندگان این مراسم گفت: این حرکت نشان دهنده ارج نهادن به این عزیزان بوده و موجب می شود تا مسیر خوب را بشناسیم.

همچنین سید مجید رضوی مدیر مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) نیز در این مراسم گفت: هفت سال است که این برنامه برگزار می شود و هدف ما نیز تجلیل و قدردانی از تلاش های خادمان اهل بیت(ع) است.

وی عنوان داشت:این برنامه هیچ حامی مالی نداشته و توسط مجمع اجرایی می شود و امیدواریم که بتوانیم از طریق برگزاری چنین برنامه هایی در راستای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) گام برداریم.

مدیر مجمع عاشقان حضرت محسن(ع)،  از تشریف فرمایی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی دکتر علی لاریجانی که همواره پشتیبان علمداران نهضت وفرهنگ ناب حسینی بوده اند و منویاتشان چراغ هدایت جوانان خدوم و ولایی مجمع عاشقان حضرت محسن بوده است،تشکر کرد و به نماینده دارالمومنین قم و عضو هیئات رئیسه مجلس شورای اسلامی مهندس امیرابادی ودیگر مقامات لشگری وکشوری مسئولین استانی نیز خیرمقدم ایفاد کرد.

وی در ادامه از تلاشهای پرسنل خدومی که در طول دوماه گذشته جهت برپایی و برگزاری هرچه باشکوهتر این منسک حسینی از تلاشهای شبانه روزی خود دریغ نکرده بودند کمال تشکر وامتنان را داشت وبه همگی ایشان خداقوت گفت و اجر معنوی این دوستان را از مادر سادات زهرای مرضیه خواستار شد.

رضوی برگزاری این بزم ومنسک حسینی را درراستای ترویج فرهنگ ناب تشیع و تعظیم شعائر حسینی از برترین اتفاق های فرهنگی واجتماعی و زمینه ساز احیای امر ونهضت عاشورا قلمداد کرد وامید بر آن داشت تا جوانان با تاسی از پیرغلامان آستان جهانی حضرت سیدالشهدا این علمداری را سینه به سینه و نسل به نسل به ایندگان انتقال دهند. وی با بیان اینکه تجلیل از جوان غلامان ونوغلامان حسینی برای اولین بار درایران اسلامی توسط مجمع عاشقان حضرت محسن بنیانگذاری گردیده، هدف از این امر را انتقال ریشه ای فرهنگ ناب عاشورا از گذشتگان به آیندگان دانست و از تمامی کسانی که در کشور افتخار تجلیل از خادمان حسینی را دارند خواست نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند تا در راستای منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای در گذر از این پیچ تاریخی که چشم تمام دنیا وبدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جوانان این مرزوبوم معطوف شده است ، بتوان سهم ناچیزی در اشاعه فرهنگ ناب حسینب ایفا نمود.

مدیر مجمع در پایان با حاضرین در مجلس خودمانی دردل کرد واز این نکته سخن گفت که سال گذشته این همایش در استان برگزار نشد و انتظار برآن بود متولیان این امر و نهادهای متبوع قدم به میدان بگذارند که متاسفانه میسر نشد و هفمین همایش وآئین تجلیل نیز به همت مجمع عاشقان حضرت محسن نظیر ۶سال گذشته با حمایت های مردمی خیرین خیراندیش این مجمع به شایستگی برگزارگردید. وی در ادامه افزود این برنامه باشکوه با بضاعت اندک جوانان ولایی مجمع و بدون حمایت مالی هیچ نهاد و ارگانی به رسم ادب وبه عشق سالارشهیدان وشهدای کربلا برپا شده که امیداست بتوانیم این لیاقت را داشته باشیم که در طول سالیان متوالی در احیای این سنت پسندیده که از حضرت امام صادق به ما به یادگار رسیده است. ثابت قدم بوده واین افتخار وتوفیق از ما سلب نگردد.

چراکه از زیباییهای فرهنگ عاشورا همانا خدمت به خادمان استان ملک پاسبان حضرت مولی الکونین بوده وخواهد بود.

همچنین در این مراسم از حجج اسلام مهجوریان، روحی یزدی، احمدی، الیاسی و آقایان بهجتی حرمی، خوشرفتار،نادری، اخباری، حسینی نژاد، میرزایی، خامه یار، حیدرزاده، صفری، شهبازی، گایینی، صباحی متین و رمضانی به عنوان پیرغلام، جوان غلام، نو غلام، مداح و سخنران اهل بیت(ع) تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز