مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

شبهات طرح شده در خصوص قرآن پاسخ داده شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۷:۳۴:۵۱
کد خبر: ۴۸۱۰۱۴
شبهات طرح شده در خصوص قرآن پاسخ داده شود
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: عده‌ای که شاید سررشته‌ای در فراماسونری‌ها داشته باشند شبهات را برای آیات الهی مطرح می‌کنند که باید به لحاظ فکری و عقیدتی پاسخی شایسته به آن‌ها داد و روشنگری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی نجفی قدسی در اجلاس اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تاکید بر اینکه شبهات یکی از معضلاتی است که امروز در جامعه ما در حال رواج است، گفت: طرح شبهات به ویژه در محافل دانشجویی و در بین جوانان در حال گسترش است.

وی با اشاره به نگاه مغرضانه برخی به قرآن کریم تصریح کرد: عده‌ای که شاید سررشته در فراماسونری‌ها داشته باشند این مسائل را برای آیات الهی مطرح می‌کنند که باید به لحاظ فکری و عقیدتی پاسخی شایسته به آن‌ها داد و روشنگری کرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: دارالقرآن در این زمینه احساس مسوولیت کرد و حدود یکسال قبل در همین مکان با شکل گیری جلسات قرآنی به مصاف این نقدها رفته است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که علیه قرآن مطلب می‌نویسند مأموریت از سوی دشمن دارند، گفت: عده‌ای از عالمان بزرگ به این مسائل پاسخ گفتند و برخی دیگر در حال تدوین مجلداتی برای پاسخگویی هستند.

نجفی قدسی با بیان اینکه امروز باید به مصاف مطالبی رفت که درصدد ایجاد تشکیک در وحیانیت قرآن است، افزود: علامه طباطبایی قیم بودن قرآن در گستره جهانی را ارائه کرده و با اتکا به این تفاسیر می‌توانیم به مصاف این مسائل برویم.

وی با اشاره به جایگاه قرآن و عترت در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: تنها چیزی که می‌تواند جامعه ما را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن مصون بدارد قرآن و عترت است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه امروز در جنگ و تهاجم فرهنگی با دشمن هستیم تصریح کرد: دشمن با ترفندهای مختلف جامعه و فضای اجتماعی را مخدوش می‌کند تا به معارف قرآن ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه بیت علامه طباطبایی بیت قرآن است، گفت: هر روز صبح دوره یک ساله مهارت‌های تفسیر قرآن در دارالقرآن برقرار است و اساتید بزرگ حوزه در این مجموعه به بیان معارف قرآنی می‌پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز