مدیر حوزه علمیه استان قم:

طلاب از سطح یک حوزه به پژوهش روی آورند/ارسال هزار و ۴۷۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره علامه حلی

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۹:۳۹:۲۴
کد خبر: ۴۸۱۸۴۹
طلاب از سطح یک حوزه به پژوهش روی آورند/ارسال هزار و ۴۷۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره علامه حلی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال با بیان این که طلاب باید از سطح یک حوزه قلم به دست بگیرند، گفت: در سومین جشنواره استانی علامه حلی، بیش از ۸۰۰ نفر طلبه، هزار و ۴۷۰ اثر در قالب مقاله، کتاب و پایان نامه به دبیرخانه ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم در مراسم اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، عنوان کرد: امام علی (علیه السلام) در حدیثی می‌فرمایند: «أَلَا لَا خَیْرَ فِی عِلْمٍ لَیْسَ فِیهِ تَفَهُّمٌ، أَلَا لَا خَیْرَ فِی قِرَاءَةٍ لَیْسَ فِیهَا تَدَبُّرٌ، أَلَا لَا خَیْرَ فِی عِبَادَةٍ لَیْسَ فِیهَا تَفَکُّرٌ؛ خیـری در عبـادت بدون تفقّه نیست، و خیـری در علم بدون تفکّر نیست، و خیری در قرآن خواندن بدون تدبّر نیست»، این کلام نورانی حضرت، اهمیت تفهم، تفهیم، دقت، تدبر و تکفر  و کاربردی شدن علم را توجیه می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار امیدواری کرد که حوزه علمیه در تولید علم و دقت و ژرف نگری روز به روز موفق باشد و گفت: سومین جشنواره استانی علامه حلی یکی از گام‌هایی که حوزه علمیه در جهت تولید علم برداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال اظهار داشت: معاونت پژوهش حوزه علمیه در سال‌های اخیر گام‌های ارزنده ای در جهت تولید علم برداشته است و آثار جشنواره علامه حلی در طول سه جشنواره گذشته هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: در سومین جشنواره استانی علامه حلی، بیش از 800 نفر طلبه، هزار و 470 اثر در قالب مقاله، کتاب و پایان نامه به دبیرخانه ارسال کردند و آثار ارزشمندی در حوزه علمیه قم رقم زدند.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: آثار جشنواره علامه حلی با موضوعیت 12 علم قلم‌فرسایی شد و آثار ارزشمندی ارائه شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال تأکید کرد: طلاب و فضلا باید از پایه‌های سطح یک حوزه علمیه قلم به دست بگیرند تا علم را به صورت کاربردی مورد استفاده قرار دهند و خدا را شاکریم که این حرکت آغاز شده است.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه قم ظرفیت بزرگی برای تولید علم و پژوهش است و برگزاری جشنواره علامه حلی و نمایش آثار آن گوشه کوچکی از آثار فرهیختگان حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان قم یادآور شد: جشنواره علامه حلی برای طلاب با گروه سنی زیر 31 سال است و در کتاب سال حوزه آثار ارزشمندی از این طلاب به نمایش گذاشته می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز