معاون شهردار قم مطرح کرد

استفاده از ظرفیت طبیعی کوه خضر در طراحی بوستان شهدای گمنام

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۰:۰۹:۴۴
کد خبر: ۴۸۱۸۸۸
استفاده از ظرفیت طبیعی کوه خضر در طراحی بوستان شهدای گمنام
معاون شهردار قم گفت: با توجه به شرایط خاص محدوده کوه خضر نبی، در طراحی پروژه بوستان شهدای گمنام بر استفاده از ظرفیت‌های ارگانیک منطقه و فضای طبیعی موجود تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، علیرضا قاری قرآن با اشاره به تهیه طرح فاز نخست بوستان شهدای گمنام در جوار یادمان شهدای کوه خضر نبی اظهار کرد: مشاور طرح فاز نخست، این بوستان را با کاربری ها و امکانات مورد نظر آماده کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی و تصویب طرح فاز نخست بوستان شهدای گمنام در شورای مربوطه در شهرداری صورت گرفته است، افزود: با توجه به اینکه این بوستان در جوار کوه خضر نبی و یادمان شهدا واقع شده، در ایام مختلف سال مورد اقبال شهروندان و زائران کریمه اهل بیت(س) قرار می‌گیرد که در این راستا امکانات ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار قم به پیش بینی پارکینگ، فضاهای خدماتی رفاهی، فضای بازی، آمفی تئاتر روباز، سرویس بهداشتی و... در طراحی این پروژه گفت: با توجه به خیل عظیم زائران یادمان شهدای گمنام و مقبره کوه خضر نبی فضای توقف و پارکینگ مناسبی در این بوستان در نظر گرفته شده است و توقف گاه ها برای اتوبوس، خودرو سواری و موتورسیکلت مد نظر بوده است.

وی مراحل طراحی فاز دوم پروژه بوستان شهدای گمنام را مورد توجه قرار داد و گفت: تقویت ظرفیت های گردشگری و تفریحی و مناظر طبیعی این محدوده جزو اولویت های طراحی و اجرای این بوستان بوده و سعی داریم با جذب سرمایه گذاری عمومی فضاهای مناسبی را در آن ایجاد کنیم.

قاری قرآن تقویت فضای قدسی کوه خضر نبی، ایجاد فضای جمعی مقیاس شهر به همراه استفاده از ظرفیت طبیعی منطقه را جزو راهبردهای پروژه عنوان کرد و افزود: در طراحی این پروژه بر استفاده از ظرفیت های ارگانیک منطقه و فضای طبیعی موجود تاکید شده است.

وی با اشاره به فضای بیش از هشت هکتاری این بوستان گفت: امیدواریم در آینده با اجرای این پروژه ظرفیتی جدید به منطقه اضافه شد و رضایتمندی بیش از پیش مردم را در پی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز