قائم‌‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خبر داد

استفاده از ظرفیت سمن‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی برای مبارزه با اعتیاد

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۹:۲۴:۵۶
کد خبر: ۴۸۲۷۹۷
استفاده از ظرفیت سمن‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی برای مبارزه با اعتیاد
قائم‌‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: برنامه‌های مبارزه با اعتیاد با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و مطالعات علمی و مبتنی بر پژوهش‌های دانشگاهی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی امیری اصفهانی در حاشیه همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دستگاه‌های مختلف کشور برای مبارزه با اعتیاد اظهار کرد: در دستگاه‌های مختلف در مورد اعتیاد حساسیت لازم ایجاد شده و برنامه‌های منطقه‌ای و استانی برای مبارزه با اعتیاد در تمام دستگاه‌های مرتبط تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی اعتیاد قشرهای مختلفی را در بر می‌گیرد، در خصوص مبارزه با شیوع اعتیاد در زنان هم برنامه‌های عملیاتی به صورت ویژه در معاونت اجتماعی قوه قضائیه با همکاری دادگستری های مختلف تدارک دیده شده، آگاهی بخشی به قشرهای مختلف از جمله زنان در خصوص مضرات اعتیاد به عنوان یک راهبرد اصلی مورد توجه قرار دارد.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: برنامه‌های مبارزه با اعتیاد با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و مطالعات علمی و مبتنی بر پژوهش‌های دانشگاهی انجام می‌شود.

امیری اصفهانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در مورد مبارزه با اعتیاد اظهار کرد: دوره‌های متعدد آموزشی برای آگاهی‌بخشی و مهارت‌افزایی در خصوص مبارزه با اعتیاد برای اقشار جامعه به ویژه قشرهای آسیب‌پذیر برگزار شده، ازجمله مراکز برگزاری این دوره‌های آموزشی مدارس، پادگان‌ها و محیط‌های جمعی چه در بخش مردان و چه در بخش زنان بوده است.

وی ادامه داد: زنان آسیب‌پذیرتر هستند و روند گرایش به مواد مخدر در میان زنان در مقایسه با گذشته رشد زیادی داشته که این‌ یک خطر جدی است و امیدواریم زن مسلمان ایرانی خودش به این مسئله توجه بیشتری داشته باشد، اعتیاد یک میدان بسیار پرخطر است که بسیاری از جرائم در آن ریشه دارد.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: زن که محور خانواده است، اگر گرفتار اعتیاد شود، کانون خانواده از هم خواهد پاشید، امسال در معاونت اجتماعی قوه قضائیه برنامه‌های ویژه‌ای برای مبارزه با اعتیاد به خصوص در میان قشر زنان داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز