مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

هیچ درختی در اجرای طرح‌های عمرانی و ترافیکی قم قطع نمی‌شود

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۰۹:۴۷:۵۶
کد خبر: ۴۸۹۸۳۱
هیچ درختی در اجرای طرح‌های عمرانی و ترافیکی قم قطع نمی‌شود
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: درختان سرمایه‌ مهمی برای شهر هستند و هیچ درختی در پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شهرداری قطع نشده و درختان معارض پروژه‌ها جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص اینکه قسمت عمده‌ای از درختان قطع‌شده در شهر‌ها به پروژه‌های عمرانی شهرداری مربوط می‌شود، اظهار کرد: در پروژه‌های عمرانی شهرداری هیچ درختی قطع نمی‌شود بلکه درختان معارض پروژه جا‌به‌جا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به این‌که در اجرای روش سنتی قطع درختان تقریبا به 40 درصد این درختان آسیب وارد می‌شود‍، گفت: روشی که اخیرا به کار گرفته‌ایم در گذشته در اصفهان تجربه شده و بالای 90 درصد احتمال موفقیت دارد.

جوادیان با اشاره به روش جدید این سازمان برای جابه‌جایی درختان، تصریح کرد: در روش سنتی درخت را با بیل مکانیکی از خاک بیرون می‌آورند، دور تا دور را گونی می‌پیچند و بعد در خاک دیگری کشت می‌کنند و با توجه به اینکه رطوبت از دست می‌رود در فصل گرما احتمال صدمه خوردن درخت زیاد است، در روش جدید از یک گلدان بزرگ چوبی استفاده می‌شود که این کار موجب حفظ رطوبت می‌شود.

وی ادامه داد: البته برخی گونه‌های درخت مانند سرو نقره‌ای و کاج مشهد در هر صورت خشک می‌شوند اما بسیاری از گونه‌ها را می‌شود به طور موفقیت‌آمیز جا‌به‌جا کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه درختان معارض پروژه‌هایی چون ایستگاه مترو، پل روگذر میثم و تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم به همین صورت جابه‌جا شده است، خاطرنشان کرد: ما تاکید داریم که حتی یک درخت هم سرمایه مهمی برای شهر است و باید تک تک درختان را به هر نحوی حفظ و حراست کرد.

نظر شما