با سخنرانی وزیر ارشاد

کنگره نکوداشت آیت‌الله حسین مظاهری برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۳:۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۹۰۰۱۷
کنگره نکوداشت آیت‌الله حسین مظاهری برگزار می‌شود
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری کنگره نکوداشت آیت‌الله حسین مظاهری در روز 25 آذرماه امسال در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد امروز در نشست مطبوعاتی کنگره نکوداشت آیت‌الله مظاهری که در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز 25 آذر ماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله استادی، حجت‌الاسلام و المسلین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کنگره به ایراد سخنرانی می‌پردازند و در ادامه از آثار آیت‌الله مظاهری رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تکریم و نکوداشت بزرگان عرصه فرهنگ، معنویت و دین و دانش گفت: هر زمان از فرهیخته و بزرگی که در عرصه دانش و فرهنگ سرآمد است،‌ تجلیل شود، در درجه نخست از مقام معنویت، انسانیت، دانش و علم تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از شخصیتی که سال‌ها عمر خود را در راستای ارتقای معنویت، نشر دانش، تحصیل دانش و تربیت طلاب و شاگردان صرف کرده، اشاعه معنویت در فضای آن منطقه است.

روستاآزاد با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی سیاست تکریم شخصیت‌های ارزشمند را دنبال می‌کند گفت: کنگره نکوداشت علامه بلاغی، کنگره نکوداشت شهیدین و کنگره نکوداشت آیت‌الله آصفی با این نگاه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مظاهری دو ویژگی منحصر به فرد دارد، گفت:‌ این عالم بزرگوار به مباحث اخلاقی اهتمام جدی دارد و در این عرصه در کنار همردیفان خود منحصر به فرد است و جلسات اخلاقی وی ویژه بود و هنوز سخنان و کلام ارزشمند وی وجود دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: وی از جایگاه علمی والایی برخوردار است، تربیت شاگردان و تألیف آثار متعدد فقهی، کلامی، اصولی و تفسیری از ویژگی‌های دیگر این عالم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد:‌ اهتمام به مباحث اخلاق و معنویت در این روزگار از جمله مسائل مورد نیاز است و این عالم بزرگوار برکات ارزشمندی در تقویت پایه‌های علمی، معرفتی و اخلاقی استان اصفهان داشته است.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: پیشنهاد برگزاری کنگره نکوداشت آیت‌الله مظاهری از سوی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بیان شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز