رئیس بنیاد نخبگان استان قم خبر داد

برگزاری جشنواره منطقه‌ای رویش کوهرنگ در قم

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۱:۵۹:۲۶
کد خبر: ۴۹۰۹۰۰
برگزاری جشنواره منطقه‌ای رویش کوهرنگ در قم
رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: این بنیاد ششمین جشنواره منطقه‌ای رویش کوهرنگ را در روزهای 25 و 24 آذرماه در شهر قم برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد محمدرضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جشنواره رویش کوهرنگ در قم اظهار کرد: بنیاد نخبگان ششمین جشنواره منطقه‌ای ابداعات و اختراعات رویش کوهرنگ را در روزهای 25 و 24 آذرماه در شهر قم برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: جشنواره کوهرنگ با محوریت بنیاد نخبگان استان قم و همکاری سایر دستگاه‌ها و همزمان با نمایشگاه فناوری‌های نرم برگزار خواهد شد، این جشنواره شامل چهار بخش داوری، تجاری‌سازی، تسهیلگران و کارگاه‌های تخصصی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود: از جمله شرایط شرکت در جشنواره کوهرنگ این بود که اختراع طی سه سال اخیر ثبت شده باشد، نام ارائه‌دهنده اختراع به جشنواره در گواهی ثبت اختراع نوشته شده باشد، هر مخترع هم تنها یک اختراع خودش را می‌توانست به این جشنواره ارائه دهد.

محمدرضایی با اشاره به داوری جشنواره کوهرنگ اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی در این جشنواره شرکت کردند، یک داوری اولیه روی آثار ارائه شده صورت گرفت و برخی از افراد از شرکت در جشنواره باز ماندند، از جمله ملاک‌های داوری جشنواره کوهرنگ تازگی اختراع، طول عمر فناوری حاصل از اختراع و آثار اقتصادی و اجتماعی ناشی از به‌کارگیری اختراع بود.

وی ادامه داد: چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع هم از جمله دیگر ملاک‌های داوران جشنواره کوهرنگ بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود: اختراعاتی که در فرایند داوری جشنواره کوهرنگ حدنصاب امتیاز لازم را کسب کنند، از جایزه نقدی بین هفت تا 15 میلیون ریال برخوردار خواهد شد، همچنین برای صاحبان این اختراع‌ها امتیاز در جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان لحاظ خواهد شد.

محمد رضایی با اشاره به برگزیدگان جشنواره کوهرنگ اظهار کرد: برگزیدگان این جشنواره در مدت سه سال پس از برگزیده شدن برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های بنیاد فرصت دارند و در صورت آغاز فرایند در مدت یکسال باید مسیر توانمندسازی مربوط به اختراع‌های سطح سه را طی کنند.

وی ادامه داد: در بخش تجاری‌سازی اختراعات جشنواره کوهرنگ مخترعانی که در سال‌های گذشته با کسب حد نصاب امتیاز به عنوان اختراع سطح دو یا سه انتخاب شدند و محصولات خود را تجاری کرده باشند، می‌توانند محصولات خود را ارائه کنند تا امکان جذب سرمایه‌گذار و نیز قرارداد فروش برای مخترعان فراهم شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود: در جشنواره کوهرنگ سه کارگاه پیش‌بینی شده که استادان مجرب در این کارگاه‌ها به مخترعان و بازدیدکنندگان آموزش‌ می‌دهند، عناوین این کارگاه‌ها زمینه ثبت بین‌المللی اختراعات، تجاری‌سازی فناوری و آشنایی با اصول راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا هستند.

محمد رضایی با اشاره به بخش‌های جشنواره کوهرنگ اظهار کرد: یکی از بخش‌های این جشنواره، بخش تسهیلگران است، در این بخش 12 دستگاه در زمینه فرایند رشد، تجاری‌سازی و استفاده از تسهیلات مختلف مشاوره می‌دهند.

وی ادامه داد: به منظور میزبانی مطلوب جشنواره کوهرنگ در استان قم، 20 جلسه تعاملی برای استفاده از ظرفیت‌ها مانند محل برگزاری، محل اجرای برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه، اسکان، ایاب و ذهاب، جوایز ویژه و نیز بهره‌مندی از ظرفیت علمی استان برای داوری از طریق دانشگاه‌ها برگزار شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود: همچنین ستاد مشترکی بین این بنیاد و پارک علم و فناوری برای برگزاری دو رویداد علمی جشنواره اختراعات کوهرنگ و نمایشگاه فناوری‌های نرم در استان قم ایجاد شد.

محمد رضایی با اشاره به شرکت‌کنندگان در جشنواره کوهرنگ اظهار کرد: در بخش داوری این جشنواره 294 نفر و در بخش تجاری‌سازی 19 نفر ثبت‌نام کردند، این افراد در عرصه‌هایی همچون صنایع غذایی، مکانیک، برق، عمران، پزشکی و تجهیزات پزشکی فعالیت کرده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت پس از داوری اولیه، 161 نفر شامل 121 مرد و 40 زن در بخش داوری جشنواره کوهرنگ و 16 نفر در بخش تجاری‌سازی این جشنواره شرکت خواهند داشت، تسهیلگران هم در این جشنواره 12 غرفه دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز