رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد

لزوم پایبندی مردم به مبانی فرهنگ شهروندی

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۳:۴۲:۴۱
کد خبر: ۴۹۱۹۵۳
لزوم پایبندی مردم به مبانی فرهنگ شهروندی
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر مردم به ضوابط شهری و مبانی فرهنگ شهروندی پایبند بوده و از سوی دیگر شهرداری نیز استانداردها را رعایت کند بسیاری از حوادث شهری کاهش می‌یابد.

به گزاری خبرگزاری برنا از قم، ولی‌الله بیاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به محکومیت‌های متعدد شهرداری قم در پروژه‌های قضایی مربوط به دیه اظهار کرد: بخشی از مسایل مربوط به دیه شهرداری به فرهنگ شهروندی و رعایت قواعد و ضوابط شهری بر می‌گردد که در اختیار مردم بوده و آنها باید به این موارد توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید به قانون و ضوابط شهر احترام بگذارند تصریح کرد: اینکه راکبین موتورسیکلت در شهر با سرعت قانونی حرکت کرده و از کلاه ایمنی استفاده کنند جزو مواردی است که نهایتا سلامت آنها را حفظ می‌کند و از صدمه دیدن نیروی انسانی جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه سلامت مردم از هزینه‌هایی که شهرداری در قبال موارد دیه می‌پردازد از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است گفت: مهم در این حوادث پرداخت دیه از سوی شهرداری نیست و مهم صدمه دیدن و ضربه خوردن سلامتی مردم است؛ اگر کسی بر اثر حادثه فوت کرده یا نقص عضو شود این خسارتی جبران‌ناپذیر برای جامعه است و با پرداخت پول جبران نمی‌شود.

وی خواستار رعایت قواعد و ضوابط شهری و پایبند بودن به فرهنگ شهروندی را خواستار شد و افزود: شهرداری و سازمان‌های خدمات‌رسان نیز باید به رعایت استانداردها در شهر اهتمام ویژ‌ه‌ای داشته باشند؛ اگر علائم هشداردهنده و اصلاح معابر در زمان درست آن و به موقع صورت گیرد قطعا بسیاری از این حوادث در شهر رخ نمی‌دهد.

بیاتی ارائه هشدارهای ایمنی به مردم را امری ضروری خواند و تصریح کرد: در اجرای پروژه‌ها، نظارت‌ها، نصب و استقرار تجهیزات اگر استانداردها و موارد ایمنی مد نظر باشد از بسیاری از حوادث ناگوار برای مردم جلوگیری می‌شود.

وی گفت: در بحث دیه شهر قم با وجود گستردگی و معابر و مشخصاتی که دارد طبیعی است که در طول روز حوادثی برای مردم رخ دهد که بخشی از مشکلات آن به شهرداری برگردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز