معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

قم در زمینه مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید الگو باشد

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۷:۵۷:۵۱
کد خبر: ۴۹۸۵۸۳
قم در زمینه مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید الگو باشد
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: با توجه به ظرفیت اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی درقم، باید تلاش کرد این شهر مقدس در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی، برای سایر استان های کشور الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احد جمالی در جمع اعضای هیات اندیشه ورزان استان قم خاطرنشان کرد: دراین هیات دنبال راهکارهای مناسب جهت مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه با روش های علمی هستیم.

وی ادامه داد: برای این هدف مهم باید از ظرفیت حوزه های علمیه، محققان، اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه رسالت کمیته اندیشه ورز یک بحث حاکمیتی است،گفت: رهبر معظم انقلاب شخصا در نشست با سران قوا و مسئولان فرهنگی برای شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح موضوع کرده و آن را مهمترین مساله روز کشور دانستند، به همین دلیل وظیفه ما بسیار سنگین است.

جمالی خاطرنشان کرد: باید جلسات و نشست های ما خروجی داشته باشد تا از آسیب های اجتماعی که باعث وهن کشور و استان قم است، جلوگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: شهر مقدس قم به خاطر مهاجر پذیری، کاهش فاصله با تهران و تبدیل شدن به چهار راه مواصلاتی 17 استان و دروازه ورودی و مرکز ثقل کشور، با برخی آسیب های اجتماعی مواجه می باشد که باید برای برای پیشگیری و مقابله با آنها تلاش کنیم.

جمالی با اشاره به تشکیل هیات اندیشه ورزان و رسالت آن، بیان داشت: این هیات به عنوان قوه عاقله، باید راهکارهای علمی را برای مقابله با آسیب های اجتماعی ارائه دهد، ما نیز با جدیت دنبال راهکار و مصمم به تعقیب موضوعات و قضایا هستیم.

وی ادامه داد: ما رتبه 16 دنیا را از نظر علمی داریم و مردم ایران در طول تاریخ نشان دادند که در زمینه علم و دانش توانایی بالایی دارند، باید از این قابلیت های علمی به بهترین نحو ممکن برای مقابله با آسیب ها استفاده کرد.

جمالی گفت: دنبال کار تشریفاتی نیستیم بلکه همه کارهای این کمیته باید خروجی تعریف شده داشته باشد.

وی با تاکید و تبیین نقش نخبگان جامعه نیز گفت: حضور نخبگان جامعه باید در بدنه اجرایی کشور تقویت شود و ما نیز از ظرفیت آنها بهره مند خواهیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین درصد نخبگان درحوزه و دانشگاه حضور دارند ما هرگاه با این دو نهاد ارتباط خوبی برقرار کردیم به نتیجه مطلوبی دست پیدا کردیم و سعی در ارتقا و تقویت این تعامل و ارتباطات می باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز