آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد

ضرورت معرفی نام و آثار علمای دینی به جامعه

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۱۶:۰۱:۱۲
کد خبر: ۵۰۲۵۳۱
ضرورت معرفی نام و آثار علمای دینی به جامعه
یکی از مراجع تقلید گفت: بسیاری از آثار و نام علمای گذشته که در مذهب شیعه اثرگذار بوده‌اند بنا به دلایلی منتشر نشده است و مردم نمی‌دانند برای اینکه مکتب اهل بیت و احادیث ایشان به ما برسد، دانشمندان دینی چه زحمات طاقت فرسایی را متحمل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در مراسم رونمایی از سه اثر مجموعه گلشن ابرار که از سوی پژوهشکده باقرالعلوم تهیه شده است، طی سخنانی با اشاره به اینکه شناخت نسبت به علمای گذشته و آثاری که به یادگار گذاشته‌اند از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: علما در گذشته زحمات بسیاری متحمل شده‌اند تا علوم اهل بیت به ما برسد.

وی بیان کرد: بسیاری از علمایی که در مسیر علوم دینی تلاش وافر و اثرگذاری داشته‌اند ناشناخته مانده‌اند و باید در راستای معرفی آنان به مردم تلاش بیشتری صورت گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ذکر نام و گرامیداشت یاد صالحین در ترغیب و جذب مردم به دین تاثیرگذار است یادآور شد: بسیاری از آثار و نام علمای گذشته که در مذهب شیعه اثرگذار بوده‌اند بنا به دلایلی منتشر نشده است و مردم نمی‌دانند برای اینکه مکتب اهل بیت و احادیث ایشان به ما برسد، دانشمندان دینی چه زحمات طاقت فرسایی را متحمل شده‌اند.

وی گفت: باید آثار و شخصیت این علمای بزرگوار به مردم معرفی شود تا مردم با خدمات ماندگار این بزرگان و صالحان بیش از پیش آشنا شوند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به تدوین مجموعه گلشن ابرار خاطرنشان کرد: انجام چنین فعالیت‌هایی اثر گذار بوده و امیدواریم که قدم‌های بلندتری در این مسیر برداشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز