پس از دو روز بحث و تبادل نظر؛

همایش سلامت معنوی به کار خود پایان داد

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۱۶:۰۶:۵۷
کد خبر: ۵۰۲۵۳۷
همایش سلامت معنوی به کار خود پایان داد
پس از دو روز فعالیت و بحث و تبادل نظر، همایش سلامت معنوی با سخنرانی آیت الله اعرافی امام جمعه قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ مراسم اختتامیه چهارمین دوره همایش سلامت معنوی عصر پنجشنبه در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ابتدای این مراسم گفت: باید حوزه در کنار دانشگاه تحقیقات مشترک انجام بدهد، یکی از مشکلات کشور این است که تحقیقات بنیادین ناظر به حوزه‌های فرهنگی کاستی دارد. فرهنگستان‌های کشور می‌توانند نقشه‌های راه و افق‌ها را ترسیم کنند و زمینه برای تحقیقات جدیدتر باز شود.

وی ادامه داد: آمادگی مجموعه‌های حوزوی برای همکاری افزون‌تر برای دستیابی به نظریات کاربردی و موثر در زندگی جامعه را اعلام می‌کنم. جامعه اکنون دچار آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روان شناختی شده است و وظیفه حوزه و دانشگاه‌ها این است که برای حل این مشکلات تلاش کنند.

دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت پرداختن به مساله پیشگیری در جامعه اظهار کرد: اصالت سلامت در پیشگیری ابتدایی است، باید روی این مساله تمرکز کنیم، پزشکان چون با سلامت انسان سر و کار دارند، وظیفه دارند که در خصوص مشکلات محیطی و معنوی انسان‌ها دخالت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در رسانه‌ها و آموزش و پرورش به بحث سلامت معنوی پرداخته و در این خصوص دست به دامان حوزه علمیه شویم.

در بخش پایانی این همایش از پوسترهای برگزیده سلامت معنوی با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

همایش سلامت معنوی روز گذشته فعالیت خودش را در شهر قم آغاز کرد و امروز این همایش علمی دو روزه به فعالیت خود پایان داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز