رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم استان قم خبر داد

تولید سریال نقش مردم قم در قیام ۱۵ خرداد

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۸:۰۷:۱۴
کد خبر: ۵۰۳۲۸۴
تولید سریال نقش مردم قم در قیام ۱۵ خرداد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: سریال قیام 15 خرداد و نقش مردم قم به همت سازمان صدا و سیمای قم به تولید می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نصرت‌الله لطفی به همراه جمعی از اعضای ستاد دهه بصیرت در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقش مؤثر مرجعیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: مراجع و طلاب برای حمایت از امام خمینی (ره) در اقدام بی شرمانه روزنامه اطلاعات، درس‌ها را تعطیل کرده و بازاریان نیز نسبت به تعطیلی بازار قم اقدام کردند و سپس بعد از ظهر روز 19 دی‌ماه مردم و علما مقابل دفتر آیت‌الله نوری همدانی جمع شدند و عظمت خطابه این مرجع عالی‌قدر خشم دشمن را بر افروخت و ساواک نسبت به کشتار ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه پرونده انقلابی همه مشخص است، گفت: برخی افراد بودند که در سال‌های پیش از انقلاب بسیار آتشین سخن می‌گفتند ولی در نخستین سال‌های پس از انقلاب بریدند و عقب‌نشینی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به ولایت مداری مردم قم در برهه‌های مختلفی از تاریخ، بیان کرد: مردم قم در زمان اصلاحات، کفن به تن کرده بودند تا نسبت به مسائل آن زمان اعتراض کنند و 9 دی نیز که اوج بصیرت بود مردم قم از رهبر انقلاب حمایت خود را اعلام کردند که نشان از بصیرت مردم این شهر است.

لطفی ادامه داد: آنچه در 9 دی اتفاق افتاد حاکی از بصیرت ملت ایران اسلامی بود اما خلق این حماسه از بیت آیت‌الله نوری همدانی آغاز شد.

وی با اشاره به حضور مردم در اطراف دفتر این مراجع عالی‌قدر، گفت: آیت‌الله نوری همدانی در آن برهه زمانی پر فتنه روی ایوان ایستادند و با شعار خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است مردم را به حمایت از رهبر و انقلاب تشویق و ترغیب کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: آیت‌الله نوری همدانی نه‌تنها در ایران به‌عنوان مرجعی انقلابی و با بصیرت شناخته می‌شود بلکه به دلیل حضور گسترده تبلیغاتی که در نقاط مختلف جهان داشتند نیز شناخته‌شده است.

وی از انتشار کتاب 2 هزار صفحه‌ای از اسناد ساواک در ارتباط با نقش آیت‌الله نوری همدانی در پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: این کتاب به زودی منتشرشده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

لطفی با تأکید بر اینکه هیچ اثر ماندگاری در ارتباط با نقش قم در قیام 15 خرداد و 19 دی وجود ندارد، بیان کرد: این مسئله موجب شده برخی به تحریف تاریخ بپردازند و نقش انقلابی مردم قم را کمرنگ کنند، به همین دلیل به همت سازمان صداوسیمای قم سریالی در این ارتباط قرار است به تولید برسد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه قیام‌های 9 دی و 19 دی از بیت قدیمی آیت‌الله نوری همدانی در کوچه بیگدلی خیابان صفائیه شکل گرفت، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم، این ساختمان را به‌عنوان نماد قیام‌های انقلابی در قم ثبت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز